CMS keuze vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

lazbahadir

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Beste webdesigners,

Voor mijn oom die een auto garage heeft moet ik een website maken. Nu is dat geen punt; enkel zit ik ermee met hetgeen dat ze zelf auto's moeten kunnen toevoegen. Dus om een auto die ze willen verkopen toe te voegen aan hun website moeten ze kunnen inloggen, wat text en een foto'tje erbij en thats it.

Nu kom ik zelf niet verder dan Joomla, maar misschien dat jullie wat beters weten. Het mag zo simpel mogelijk zijn. Het gaat enkel om de 'auto toevoeg-funtie' zeg maar..

Grrz,

Met Wordpress kun je precies wat je wilt. Met users inloggen en in een wordachtige omgeving tekst en foto's toevoegen. Eventueel nog een fotoalbum installeren waarmee je tekst kunt toevoegen of een simpele webshop. Dit gaat allemaal via plugins. Wordpress is stukken simpeler dan Joomla (wat niet betekent dat ik Joomla geen fantastisch pakket vind hoor, maar Wordpress is wat eenvoudiger).

Met Joomla! kan zoiets perfect of kijk anders eens naar Drupal of MODX.

Beste lazbahadir,

Mijn voorkeur zou uitgaan naar MODx. Dit is een relatief vrij nieuwe speler op de markt die nu al zijn sporen heeft verdient.

Het voordeel van MODx is dat je als bouwer heel snel een template in elkaar gezet hebt en dus geheel naar de wens van de klant, in uw geval uw oom. Daar komt bij dat er redelijk veel plugins beschikbaar zijn voor dit CMS.

Ook voor de gebruiker is het een vrij gemakkelijk te gebruiken CMS.

Voor een project als een garage is MODx prima te doen die zowel voor de eindgebruiker als de bouwer een lage leercurve heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan