CNMSS foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pcfreakske2000

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Wij hebben thuis een Canon Pixma MP550 printer die aan mijn desktop verbonden is. Mijn vriendin maakt connectie met de printer via een Bluetooth stickje van Cannon in de printer en met een Bluetooth adapter in een USB poort.
Ze werkt met Windows Vista en ik op mijn desktop met Windows 7.

Telkens als zij haar laptop op zet, krijgt ze de melding "Er is een fout opgetreden tijdens het laden van C:\Users\De naam van mijn vriendin\cnmss" ( zie bijlage ) Foutmelding CNMSS laptop.jpg

Ik heb al geprobeerd om via de "MSCONFIG" tool die dingen gerelateerd aan CANON IJ uit te vinken. Na het heropstarten van de laptop is de foutmelding verdwenen, maar als je daarna de laptop terug opstart krijg ik terug die foutmelding.

Ook het "sfc /now" commando heb ik al geprobeerd, maar brengt geen soelaas.

Weet iemand een andere oplossing om die foutmelding weg te krijgen ?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Gewoon de Canon printer software deïnstalleren en herinstalleren. Evt. schakel je bij de installatie het onderdeel "Canon Status Monitor Starter" uit, als dat mogelijk is (bij Aangepast/Custom installatie-keuze).
Blijft de melding terugkomen, dan ipv. in msconfig eens testen met AutoRuns.exe.
Die opslaan, erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"
Dan via Ctrl-F zoeken op cnmss en uitvinken wat je daarmee tegenkomt (als daar C:\gebruiker\<naam vriendin> in het bestandspad voorkomt). Herhalen totdat je alle relevante entries hebt gehad.
De andere entries in AutoRuns met rust laten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dit heb ik nu ook geprobeerd. Heb de laatste nieuwe drivers voor onze printer gedownload en geïnstalleerd en ook de Canon My Printer applicatie. Maar de foutmelding komt nog steeds terug ...

Ook met het gebruik van AutoRuns?
[Ik krijg uit de terugmelding niet duidelijk of er wel of niet met AutoRuns is gewerkt, alleen dat herinstallatie van de driversoftware is geprobeerd. Ik vraag me af waarom de terugmeldingen zo onduidelijk/onvolledig moeten zijn. Het lijkt wel een (kwalijke) trend op Helpmij de laatste tijd.]

Tijs.

Ik heb de Canon software en drivers terug geïnstalleerd. Misschien best eens proberen om de Canon software eerst te verwijderen en daarna terug te installeren.

Neen, ik heb die Autoruns nog nooit gebruikt.

UPDATE : Ik heb in het originele bericht een bijlage ( screenshot ) van de foutmelding toegevoegd.
Kijk dus naar het eerste bericht en klik op Foutmelding CNMSS laptop.jpg

Laatst bewerkt:
Is precies dezelfde foutmelding.
Ga eens aan de slag met Autoruns (in posting #2 toegelicht, incl. link).

[Ik krijg het idee dat je helemaal over het verhaal van AutoRuns heen gelezen hebt. :rolleyes:]

Tijs.

Ik zal dat van AutoRuns een andere keer eens proberen op de laptop van mijn vriendin.

Alvast bedankt voor de tip.

En wat als dit niet helpt ?

Geen idee. Canon helpdesk bellen zou ik dan doen.

Tijs.

Ik heb op de laptop van mijn vriendin AutoRuns laten runnen en ik heb via Ctrl + F gezocht naar "cnmss", maar dan geeft hij de melding "Couldn't find string "cnmss".

Dus m.a.w. er is geen verwijzing naar "cnmss".

Wat nu ?

Ik heb de oplossing gevonden.
Ik heb eerst op mijn vriendin haar laptop Windows 7 Home Premium geïnstalleerd.
Daarna heb ik vind het commando "msconfig" in het tabblad "Opstarten" dat van "Canon IJ Driver" uitgevinkt en op "Toepassen" geklikt en daarna op "OK" geklikt.

Hopelijk is het probleem nu opgelost.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

UPDATE : Ik heb tweemaal de entries in msconfig uitgevinkt in het tabblad "Opstarten" en daarna op "Toepassen" geklikt. Want die foutmelding bleef maar komen en nu voorlopig blijft ze weg.

Laatst bewerkt:
Dat kon ook gewoon met autoruns. Geen idee wat je in autoruns over het hoofd hebt gezien dat je het in msconfig wel gevonden hebt en niet in autoruns.

Verder fijn dat je een oplossing hebt, nu.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb een update gepost in mijn laatste antwoord.

De oplossing is dat ik in msconfig ( of in Windows 7 Home Premium wordt het ook wel "Systeemconfiguratie" genoemd. ) tweemaal de entries van "Canon IJ Driver" uitvink en op "Toepassen" klik. Vervolgens heb ik de laptop van mijn vriendin terug opgestart en de foutmelding is verdwenen.
Hopelijk blijft die foutmelding nu voor eeuwig en altijd weg.
Ik zal jullie op de hoogte houden mocht deze foutmelding terugkomen.

Alvast bedankt voor jullie hulp hieromtrent.

De foutmelding komt terug op mijn vriendin haar laptop ... Heb in "Systeemconfiguratie" dat terug uitgeschakeld. Maar dat lost het blijkbaar niet volledig op ...

Tip van Autoruns (posting #2) blijft staan. Kijk dus ook daar, zeker nu je (ongeveer) weet welk item het zou moeten zijn.

Tijs.

Ik heb de Canon software verwijderd en terug ge-herinstalleerd en blijkbaar blijft voorlopig die foutmelding weg.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan