Opgelost Cobian reflector 2.7.20

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

GerritM1

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2016
Cobian reflector 2.7.20 kan de doel map voor de backup niet aanmaken.
ik gebruik Windos 10 en wil een volledige backup van de c schijf maken.
De backup moet naar een transcend ssd 1 tb de schijf letter van deze ssd is K:

Lijkt een reachtenprobleem, kan je map wel handmatig aanmaken?

Betekenis?

It is because you are running the program as a SERVICE. By default Cobian installs as a SERVICE. Re-install the program as a APPLICATION and the problem will go away.

NOTE: If you have created a few tasks make sure you Save/export them from the file menu before you uninstall Cobian so you can re-import them after the uninstall re-install.

Ik heb programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd als Applicatie.
Nu werkt het wel maar ik denk dat het probleem iets anders was, als source heb ik de c schijf ingevuld maar met een kleine letter.
Nu heb ik het met een kapitale letter C gedaan en dan werkt het.
Wel krijg ik heel veel fouten (725) met als opmerking "Het systeem kan geen toegang verkrijgen tot het bestand" of "Toegang geweigerd" kan ik daar nog wat aan doen ?????

Werk je met een command-line? c of C mag niets uitmaken. Maar met een systeemkopie kies je geen c maar een > Systeemkopie maken dat is de schijf waar het OS op staat.
Dan klopt er toch iets niet en zo kun je niet werken! Wie geeft die fout/error?

Als je niet gemakkelijk back-ups kunt maken dan is herstellen helemaal de vraag?
Kun je niet beter Aomei eens proberen?

Op advies van Lange Pier heb ik inmiddels Cobian verwijdert en zowel een system als file backup gemaakt met Qiling. Het werk inderdaad prima, de system backup zonder problemen de file backup met een aantal errors, hoofdzakelijk bestanden die niet schijnen te bestaan (zie bijgaand bestand)
Dank voor jullie hulp.

Bijlagen

Van het OS moet je een altijd een volledig kopie (systeemkopie) maken. Die kun je dan in geval van zware problemen in het geheel herstellen.

Het is wel vreemd dat de software met een lijst aan files komt en zegt dat deze niet bestaan maar toch met die namen op de lijst komt. Ze bestaan toch niet!

Had je eerst wel een schijfopruiming gedaan en een reboot?
Het zouden verwijzing kunnen zijn die nog in de MFT staan.

Het probleem is inmiddels veel groter geworden, ik heb altijd een dual boot systeem gehad ( Windows en Ubuntu). Met de upgrade naar ubuntu 2404 is er iets mis gegaan en er is geen grub aangemaakt, het systeem start niet meer.
Ik heb een keer de MBR kunnen repareren maar de 2e keer ging het helemaal mis.
Ik heb een schone Windows versie geinsalleerd en de bestanden terug gezet, dat werkt perfect echter een systteem backup ziet Qiling niet hij is er wel maar wordt niet weer gegeven.
Inmiddels heb ik alles opnieuw geinstalleerd en werkt het systeem weer.
Dank voor jullie hulp.

Mooi dat het gelukt is. 👍

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan