CoD slaat willekeurig vast.

• Onderwerp starter Onderwerp starter crash
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Call of Duty(CoD) slaat op willekeurige tijdstippen vast.
Ik moet dan de pc resetten.
Ik heb de nieuwste Detonator en oudere versie's geprobeert en heb DirectX 9.0b geinstalleert staan.
Op de achtergrond draaien alleen NIS en Speedfan en de gebruikelijke Windows processen.
Ik heb dit alleen met CoD, andere games zoals Need for Speed underground, UT2003, Mohaa, Tony Hawk pro skater 4 hebben dit niet.

Ik moet er bij zeggen dat ik met een kopie speel, maar deze werkt goed op andere (tragere) pc's met de zelfde videokaart.

Ik werk met WinXP pro nl SP1 plus alle Windows upates.
Geforce 2 MX/MX 400(64mb)
De rest zie handtekening/systeemknop.

Het enige wat ik zelf kan bedenken is, een te lichte voeding voor dit systeem.(300watt [+5V en +3,3V total output 160watt])
Speedfan en andere monitor programma's geven namelijk vreemde voltage waardes aan.(+5V komt soms op +2,6V:confused: )
In het Bios zijn die waardes niet af te lezen.
Er wordt alleen maar aangegeven "OK" bij de diverse voltages.:(
Ik snap dan alleen niet dat andere zware games wel gewoon doorgaan.

Ik heb helaas geen andere P4 voeding hier en heb er dus een compacte 100watt voeding bij gezet.(70watt total output)
Hierop draaien nu de Casefan's en 1 backup hardeschijf en DVD-rom.
Deze ontlast dus de "hoofd" voeding iets.

Let op dit gebeurt ook, als ik de pc terug klok naar de orginele klok snelheden.

Ik kan soms gewoon een uur achter elkaar gamen en soms loopt ie na een kwartie al vast
Aan de temperatuur licht het niet, die is tijdens het gamen CPU 46ºC Case 20ºC max.

Laatst bewerkt:
Mijn gedachte gaat ook uit naar een voeding probleem zoals je zelf ook al dacht.
Mogelijk kun je een keer een grotere voeding op de kop tikken en daarmee een en ander uit proberen.

Ja ff op de kop tikken zal niet gaan lukken.:D
Ik heb helaas niemand in de buurt die zo'n voeding los heeft liggen.

En ik moet dan een voeding hebben die een stabiele +5V en +12V geeft.
Met oog op het overklokken
Dus met weinig tolerantie of die afstelbaar is.
Ik ben al naar voeding reviews wezen kijken, maar kan er helaas niet zoveel vinden.
Antec Truepower en Zalman schijnen wel een van de betere te zijn, maar die kosten ook wel wat.:8-0:

Ja, maar voordat je een dure aanschaft, zou ik toch wel eerst zeker willen weten of het daaraan ligt.
Dus eerst testen. ;)

Ja ik zou dat wel willen testen, voordat ik ga aanschaffen.

Wat ik nog kan doen is een 400watt(geen P4 voeding) voeding erbij hangen in plaats van die 100watt.
Hierop alle "losse" hardware op aansluiten.(HDD's, cd-rom/brander, casefan's)
De 300watt voeding alleen voor het moederbord gebruiken.
Ik zal vanavond de boel ff gaan omgooien.

Als iemand nog andere tips heeft graag.:)

Het lijkt idd een voedings tekort.
Nu Speelt COD gewoon vrolijk door.:)
Ik zet hem voorlopig op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan