Cod2 rcon alleen voor lokale ip adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marius1993

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Is het mogelijk om cod2 rcon zo in te stellen, dat je alleen maar rcon kan gebruiken vanaf lokale ip adressen? Dan kan ik hem namelijk wel zelf gebruiken (ik heb een home-host), maar kan er niemand van buitenaf mijn rcon hacken, en mijn cod2 server overnemen.

rcon betekend meer remote control, dit is juist bedoelt dat er mensen die niet lokaal zijn er op kunnen inloggen, wat je misschien we kan doen en waar ik niet zo goed bekent mee ben is dat sommige spellen hier een lijst voor gebruiken met punkbuster waar je kan instellen hoeveel 'punten' iemand heeft als die voor de eerste keer inlogt, en met hoeveel punten je wat kan, ik weet niet of dit ook het geval is bij jou spel maar je zou het kunnen opzoeken;)

Ja oké, ik wil ook gebruik maken van dat remote control. Maar voor de veiligheid mogen alleen ip adressen rcon gebruiken, die ik toewijs. Maar of dit mogelijk is bij cod2? Ik hoop het wel..

Hoi.

Helaas is het niet mogelijk om je rcon zo te configureren dat je met een bepaald ip-adres alleen gebruik van deze functie kunt maken.
Je rcon-functie staat aan of hij staat uit.
Een optie is wél dat wanneer je het rcon password goed instelt dit een stuk moeilijker wordt te kraken.
Gebruik bijvoorbeeld verschillende karakters, bijvoorbeeld: erVf46Mja17
Op deze manier wordt het wel heel erg moeilijk om het wachtwoord te achterhalen.

Ik zou er persoonlijk niet zo bang voor zijn dat men je rcon zou overnemen. De game is inmiddels al weer wat jaartjes oud en ook niet meer zo populair als toen. Het zal daarom een stuk minder aantrekkelijk zijn voor hackers om jouw server te kraken.

Zorg er gewoon voor dat je een goede firewall en virusscanner hebt draaien op je syteem, dan zit je altijd wel goed.
NB. de optie die werd gegeven met PunkBuster is ook niet mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan