Cod2 surver probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simpysimp

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
ik heb dus een mijn poort 28960 opengezet en alles wa op de site http://home.planet.nl/~rhoon006/eige...uty2server.htm

ik zie hem wel zelf met men interip

maar als vrienden wille joine met men extern ip wille conecten lukt dit niet hoe kan dat?

heb men poorten opengezet zo
1
Temp
10.0.0.2:28960
niet opgegeven:28960
tcp
NONE

2
Temp
10.0.0.2:28960
niet opgegeven:28960
udp
NONE

dus moet goed zijn denk ik?

ben ik iets vergeten of moet ik nog iets doen ??

wie kan me helpen aub

al vast bedankt

men router is thompson 510

hey

surver=server
je website werkt niet.
Welk besturingssysteem heb je.

Wat ik begrijp is - je draait een server op poort 28960
Je wil je poort doormappen vanuit je router (extern) naar je interne ip.

1)Gebruik je dhcp? hiermee veranderd je interne adressen steeds (bij sommige routers) en zal soms de inkomende request naar je server verkeerd doorgezonden worden.
2)is 10.0.0.2 werkelijk je interne ip? test op je server met start>run>cmd en dan ipconfig
3)staat er een firewall aan op de computer? zet die eens uit en probeer het opnieuw.
4)staat er een firewall op je router aan die extern naar intern (WAN naar LAN) verkeer verbied?

Succes,

Adriaan.

PS. een screenshot van je router interface zou niet verkeerd zijn, want wat je precies hebt geschreven is niet helemaal duidelijk (voor mij).

Laatst bewerkt:
hey

surver=server
je website werkt niet.
Welk besturingssysteem heb je.

Wat ik begrijp is - je draait een server op poort 28960
Je wil je poort doormappen vanuit je router (extern) naar je interne ip.

1)Gebruik je dhcp? hiermee veranderd je interne adressen steeds (bij sommige routers) en zal soms de inkomende request naar je server verkeerd doorgezonden worden.
2)is 10.0.0.2 werkelijk je interne ip? test op je server met start>run>cmd en dan ipconfig
3)staat er een firewall aan op de computer? zet die eens uit en probeer het opnieuw.
4)staat er een firewall op je router aan die extern naar intern (WAN naar LAN) verkeer verbied?

Succes,

Adriaan.

PS. een screenshot van je router interface zou niet verkeerd zijn, want wat je precies hebt geschreven is niet helemaal duidelijk (voor mij).

1) dhcp daar staat iets dus ik denk wel dat die gebruikt word
2) er staat IP-adres : 10.0.0.2
subnetmasker 255.255.255.0
standaardgateway : 10.0.0.1
3)firewall staat uit
4)Dit weet ik niet sorry waar kan ik dit zien of zo?

En wat bedoel je met besturingssysteem

thx

Ik vermoed dat je besturingssysteem Windows XP is.

Wat ik begrijp is, je draait geen firewall (ook niet die van windows?) dus dat kan het probleem niet zijn. Uit je 'ipconfig' blijkt dat 10.0.0.2 wel je echte ip is, hoewel DHCP wel aanstaat. Ik hoop dan dat er door MAC adressen je dat ip houd. Het probleem is dus dat je iets fout hebt ingesteld in je router.

Misschien kun je een screenshot sturen van wat je hebt staan in je router, en controleer de handleiding van je router of er een firewall ingesteld is. Kijk ook bij NAT (Network Adress Translation).

Adriaan.

Hier is de screenshort van da poorten die ik denk ik goed heb opgengezet :)

waar kan ik die NAT vinde? ik zie allleen dit

dank je wel

NAPT is NAT, dus praktisch hetzelfde. Wist niet dat het anders heette in jouw router.

Je poorten lijken inderdaad goed ingesteld.
Probeer eens de standaardserver naar 10.0.0.2 in te stellen (dan word alles doorgestuurd naar jou computer), dan is er geen twijfel mogelijk over foute instellingen.
Als dat niet helpt is het enige wat ik kan bedenken dat ergens een firewall iets stopt. Geen firewall in router/windows aan?
En vergeet niet af en toe je interne ip (10.0.0.2) nog te checken, kijk of deze niet verandert.

Adriaan.

NAPT is NAT, dus praktisch hetzelfde. Wist niet dat het anders heette in jouw router.

Je poorten lijken inderdaad goed ingesteld.
Probeer eens de standaardserver naar 10.0.0.2 in te stellen (dan word alles doorgestuurd naar jou computer), dan is er geen twijfel mogelijk over foute instellingen.
Als dat niet helpt is het enige wat ik kan bedenken dat ergens een firewall iets stopt. Geen firewall in router/windows aan?
En vergeet niet af en toe je interne ip (10.0.0.2) nog te checken, kijk of deze niet verandert.

Adriaan.

nops veranderd niet die 10.0.0.2
alle firewalss staan uit
hoe stel ik men standaardserver naar 10.0.0.2?

Misschien een overbodige vraag maar je server loopt toch wel goed hoop ik?
Je kunt je eigen server joinen op je intern netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan