CoD4 blokjes.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sp4nk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sp4nk

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Ik heb een probleem met spellen zoals cod2 en cod4. Ik heb mijn pc geupgrade met een nieuwe mobo, cpu en geheugen en uiteindelijk heb ik het allemaal werkend gekregen. Mijn videokaart is de XFX 8800GT Alpha Dog Edition. Het probleem:
Ik krijg elke keer als ik een spel speel al heel snel een soort van blokjes in mijn beeld en dat bepaalde delen van het spel zwart worden. Soms als ik die blokjes in mijn scherm krijg kan ik dmv. print screen te drukken de blokjes weg krijgen en kan ik verder gamen, maar meestal loopt mijn pc helemaal vast! Dit probleem had ik ook al voordat ik de nieuwe onderdelen in mijn pc gezet had, maar toen maar heel soms. Mijn videokaart is net terug van Alternate en volgens hun is er niets mis met mijn videokaart. Ook kan ik cod4 goed aan volgens CanYouRunIt. Als ik mijn pc gereboot heb krijg ik een foutenrapport ofzo. Van de error het het foutenrapport heb ik een screenshot gemaakt:

http://img31.imageshack.us/img31/3237/errorwdy.png

http://img193.imageshack.us/img193/5463/error2b.png

Ik heb een beetje op google zitten zoeken en daar vind ik heel veel sites waarop mensen ditzelfde probleem hebben met dezelfde videokaart! Ook heeft een vriend van mij hetzelfde met dezelfde videokaart... Ik kan alleen nergens op google een oplossing hiervoor vinden. Ik heb weleens gehoord van artifacts ofzo, dat je dan blokjes in je scherm krijgt. Maar volgens alternate is er niets mis met mijn videokaart.... Ik heb het geprobeerd met de nieuwste driver en met de driver die bij de kaart geleverd was en bij allebei heb ik het problem.

Kan je eens proberen de drivers te updaten naar de nieuwste. Ze staan hier (klik). Ik denk niet dat dit artifacts zijn. Die zien er iets anders uit. Wat zijn de rest van je specs van je pc?

Ik heb het geprobeerd met de nieuwste drivers en met de drivers die op een cd bij de videokaart geleverd waren. Bij allebei heb ik dit probleem. Ik vroeg mij af of het misschien een hitte probleem is... Zeker omdat het nu zomer is (dus warm) en ik in een serre zit (dus nog warmer :P).. Ik heb nu ff een ventilator gepakt en die op de hoogste stand gericht op mijn computer waarvan ik de kast even open heb gezet. Dus ik ben benieuwd wat hij doet.

Zit er veel stof in de pc? en vooral in de fans? zo jah dan zou ik dat eerst weg halen.

Ik heb met de ventilator op mijn pc nog steeds hetzelfde probleem. Volgens NVIDIA MonitorView was mijn kaart 69 graden... Is dat niet toch te warm? Want zoveel verschil zal zo'n ventilator niet maken denk ik...
Er zit amper stof in mijn pc. Ook heb ik vanochtend de fan van mijn videokaart bekeken en een beetje schoongeblazen. Behalve een dun laagje stof op de fanbladen zit er amper stof. Ik denk niet dat het daar aan ligt..

69 graden vind ik aan de warme kant... is dit in normaal gebruik of tijdens stress als je met een spel bezig bent? En hoe zit het met je Ariflow?

Hij is als ik gewoon op internet zit 64 graden (dat is hij nu). Maar ik weet niet wat de normale temperatuur van deze kaart is...

Mijn airflow is goed denk ik... Ik heb een fan op mijn cpu, een fan op mijn vid kaart, een fan op mijn voeding en een grote fan aan de achterkant van mijn kast. Ook heb ik in de kast nog op meerdere plaatsen (zijkant en achterkant) gaten zitten waar ook lucht doorheen kan.

ik vind die temp. toch aan de hoge kant. Zelf heb ik een 8800 GTX (in me laptop) en die word bij stress 40 graden en normaal zit hij op de 25 graden...

Met een goede ariflow bedoel ik gaat de koele lucht aan de voorkant van de kast er in en de warme lucht aan de achterkant er weer uit? hoe hoe sterk is de fan aan de achterkant?(grootte , toeren enz.)

De toeren enz. van die fan weet ik niet.. waar vind ik dat? Hij is ongeveer 12x12 cm. Hoe kom ik er dan achter of mijn airflow goed is? En waar kan ik vinden wat de temperatuur van mijn kaart hoort te zijn?

*edit*

Ik vind nu net dat 66 graden de normale (idle is toch normale?) temperatuur is voor de 8800gt.. dus daar ligt het probleem niet denk ik.

Laatst bewerkt:
ik heb een beetje zitten spelen met de extra functies van de nvidia drivers, zoals physx. Maar het maakt geen verschil, hij blijft vastlopen... Wat mij wel opvalt is dat als ik in mijn logboeken kijk ik steeds de fout krijg dat cod4 zelf gewoon vastloopt. Er staat: iw3mp reageert niet. Maar dat is toch raar? Reinstallen werkt niet en anderen hebben hetzelfde met deze videokaart.. :S ik heb hier echt een oplossing voor nodig want ik heb binnenkort een lan! En daar moet ik natuurlijk wel een werkende pc voor hebben :confused:

De temperatuur is echt totaal geen probleem. De HD4XXX reeks heeft een uitschakel temperatuur van maar liefst 110 graden celsius. Die van G98 ligt volgens mij rond de 90 graden celsius. Dus dat is niet het probleem. Daarnaast zou je dan ook complete vastlopers krijgen en niet alleen COD4 die vastloopt. Je krijgt dan ook geen fout te zien in het logboek. Dus je temp is prima. En nog even naar wouterje. 8800 gtx voor een laptop? Dan is het de 8800M GTX. En die wordt echt stressed niet zo warm in een laptop. Dan ding wordt in je laptop veel warmer.

De temperatuur is echt totaal geen probleem. De HD4XXX reeks heeft een uitschakel temperatuur van maar liefst 110 graden celsius. Die van G98 ligt volgens mij rond de 90 graden celsius. Dus dat is niet het probleem. Daarnaast zou je dan ook complete vastlopers krijgen en niet alleen COD4 die vastloopt. Je krijgt dan ook geen fout te zien in het logboek. Dus je temp is prima. En nog even naar wouterje. 8800 gtx voor een laptop? Dan is het de 8800M GTX. En die wordt echt stressed niet zo warm in een laptop. Dan ding wordt in je laptop veel warmer.

Oke, volgens mij weet jij flink wat van computers :) Enig idee wat ik moet doen om dit op te lossen?

Allereest. wat zit er nog meer in je pc? En daarnaast probeer eens de resolutie lager te zetten in COD4. Ik denk dat het een software probleem is. Heb je COD4 al eens opnieuw geïnstalleerd? Probeer verder ook even dingen zoals AA enzo uit te zetten.

Specs:
Nvidia 8800gt alpha dog edition
Creative X-FI Extreme Gamer
4GB DDR2 RAM
deze set: http://www.alternate.nl/html/produc...GB/-1072378/?cmd=showRatings&page=1#tabberBox
En een HDD, maar ik kan niet vinden welke dat is. Hij is niet super goed volgens mij, maar ook niet slecht.

Mijn OS is Windows XP 32bit.

Ik heb het al eens geprobeerd met een lagere resolutie en zelfs met een fps config, waardoor ik constant 250 fps had. AA heb ik ook al uit gehad dus.

Ja en nee..
Ik heb 2x windows opnieuw geinstalleerd.. Eerst had ik er windows Vista op staan, die heb ik toen opnieuw geïnstalleerd. Vervolgens maakte dat geen verschil en heb ik XP erop gezet. Ik heb daarbij dus elke keer cod4 opnieuw moeten installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan