COD4 loopt vast! Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pimmes

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hallo allemaal!

Ik heb onlangs de game: Call of Duty 4, Modern Warfare gekregen. Nu heb ik niet zo'n heel nieuw systeem. Maar heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad (zie spects). Tijdens het herinstalleren starte mijn systeem telkens opnieuw op en ik kreeg steeds 1 sec de 'BSOD' (blue screen of death??? gegoogeld :eek:) te zien. Waardeloos!! Mega depressing als je systeem vastloopt. Maar goed, heb alles geupdate, nvidia drivers hernieuwd, maar helaas...

Het rare is dat na de eerste installatie ik bijna een week heb gespeeld:D. Toen begon hij ineens in de game vast te lopen en daar begon de ellende.

Vraag: Is mijn systeem echt te oud voor deze game?
Vraag: Is het systeem het nog waard om te updaten?
Vraag: Suggesties???:)

Hieronder mijn spects:

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Edition

OS Service Pack Service Pack 1
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 2400 MHz (12 x 200)
Moederbordnaam Albatron PX865PE Pro (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset Intel Springdale i865PE

Systeemgeheugen 1536 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award (07/01/03)

Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce 7600 GS
Video kaart NVIDIA GeForce 7600 GS
Monitor Lite-On/Litronic C1770NSL/T [17" CRT] (1463A0945)

Multimedia:
Geluidskaart Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]

Opslag:
IDE apparaat Intel(R) 82801EB Ultra ATA Storage Controllers - 24DB
SCSI/RAID apparaat Microsoft iSCSI-initiator
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf WDC WD800BB-00CAA1 ATA Device (74 GB, IDE)
Optische Station ATAPI CD-ROM DRIVE-36X ATA Device (36x CD-ROM)
Optische Station HL-DT-ST RW/DVD GCC-4480B ATA Device (DVD:16x, CD:48x/24x/48x DVD-ROM/CD-RW)
SMART Status harde schijf OK
Partities: C: (NTFS) 76308 MB (24184 MB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord HID-toetsenbordapparaat
Muis HID-compliant muis

Netwerk:
Netwerkkaart 3Com 3C910 Integrated Fast Ethernet Controller (3CSOHO100B-TX Compatible) (192.168.1.71)
Netwerkkaart Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!!:thumb:

Groeten Pim

Toevoeging

Wat ik er vergeet bij te zetten is dat ik eigenlijk niet online game, het gaat dus niet om de multiplayer. Heb dus geen problemen met 'pings'???:o zoals ik hier meer lees.
Ik wacht het af..

THNX:thumb:

Zoals je zelf al zegt heeft het spel het een tijd gedaan. Hij werkt dus wel op je pc, want die is schijnbaar goed genoeg. Als ik naar de minimum vereisten kijk klopt dat ook wel, want die bestaan onder andere uit een 2400 mhz pentium 4, wat jij precies hebt ;).

Het probleem zelf is wat moeilijker. Herinstalleren heb je al geprobeerd geef je zelf aan, dus dat is geen oplossing. Je zou (indien mogelijk) de game eens op een andere pc kunnen installeren (als je er zelf geen meer hebt bij een kennis oid), om te kijken of wellicht de cd zelf kapot is (krassen enz)?
Daarnaast zou ik eens kijken of je echt álles van de oude installatie hebt verwijdert:
Doorzoek je mappen eens naar bestanden die met CoD4 te maken hebben, en draai daarna even Ccleaner. Die ruimt met een beetje mazzel alle achtergebleven rommel in het register op. Wellicht dat daar het probleem zit.

Goeiemorgen!

Bedankt voor de snelle reacties :thumb:

Can you run it geeft aan dat de minimumeisen okay zijn, bij recomended geeft hij een fail aan en adviezen over een vereist systeem. Zou het dus moeten doen. Ben inmiddels opnieuw aan het installeren. Kijken wat ie doet.

Vraag:

ik lees niet iets over 'patches' voor COD4. van 1.1 t/m 1.8. Zou dat helpen? En moet ik dan eers de 1.1 enz. downloaden of meteen de 1.8?

Blijf zo lekker bezig op m'n vrije ochtend hahaha :p

windows herinstallatie...

het ziet er naar uit dat je systeem erg veel problemen begint te vertonen.

ik zie trouwens ook dat je vista gebruikt op dat systeem.

en nou is jou systeem niet echt helemaal vista ready. (single core, 1,5gb ram) voor vista raad ik minimaal 2gb aan.

t/m 1.7 alles 1 voor 1 patchen. dus eerst 1.1 dan 1.2 etc.

Uiteraard kun je proberen te updaten naar de nieuwste versie. Het kan zijn dat het helpt, je weet nooit. Al zou het wel vreemd zijn, want ik neem aan dat je eerst ook zonder patches speelde, en toen werkte hij gewoon...

Het is overigens afhankelijk van het spel of je alle oude patches moet downloaden of niet. Ik heb even op het officiële forum gekeken, en zo te zien moet je inderdaad eerst de vorige (1.6) installeren voor je de nieuwste (1.7) kan installeren. Let wel even goed op, wellicht moet je voor 1.6 eerst 1.5 installeren enz. Dat weet ik niet ;).

Ben ik weer :confused:

COD4 installatie verliep goed. Na 1 minuut spelen liep scherm vast. windows knop deed niks, contr-alt-del ook niks, dus gereset.

Kreeg bij opstarten volgende foutmelding (nog maals geprobeerd en daarna de andere):

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 116
BCP1: 85C73008
BCP2: 8AC0D260
BCP3: 00000000
BCP4: 00000002
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini060209-02.dmp
C:\Users\Pim en Dominique\AppData\Local\Temp\WER-130843-0.sysdata.xml
C:\Users\Pim en Dominique\AppData\Local\Temp\WER6BC.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 116
BCP1: 8649A510
BCP2: 8AC13260
BCP3: 00000000
BCP4: 00000002
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini060209-02.dmp
C:\Users\Pim en Dominique\AppData\Local\Temp\WER-122531-0.sysdata.xml
C:\Users\Pim en Dominique\AppData\Local\Temp\WERE5E6.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413

Wat viel mij op:

- bij opsterten waren de witte letters van het allereerste scherm (bios blablabla) op sommige plekken roze gekleurd :evil:
- Systeem herstel gedaan en COD 4 was er weer af. Toch loopt pc meteen weer vast, zwart scherm en opnieuw opstarten.
- Nu zit ik deze post in veilige modus met netwerkmgelijkheden te schrijven. Ben zwaar geneigd om hele systeem opnieuw dte installeren. Wordt hier een beetje moedeloos van.
- Heb COD4 een week gespeeld!! En helemaal niets anders geinstalleerd, alleen nieuwe nvidia drivers erop gezet.
- HELP??? :D

zoals ik al zei... een schone Windows XP installatie zou helpen...

geen vista gebruiken op jou systeem.

Hoi!

Weer naar XP :shocked:, zucht. Zou je denken dat het hele boeltje dan wel beter draait?
Bedenk me net ook dat ik een 32bit versie heb van vista, maakt dat misschien iets uit?

Groet Pim

als je 32 bit hebt moet alles dus ook 32 bit zijn. dus ik hoop dan wel dat je alle drivers voor 32 bit versies hebt geprobeerd :P

32 bit is meer standaard dan 64 bit. dus neej dat maakt niet uit.

je systeem lijkt me echter zwaar beschadigt en een schone installatie lijkt me de beste oplossing.

Zo, nu live vanaf mijn laptop (die het goddank wél goed doet :o). Pc doet helemaal niets meer, rare kleuren door de schermen en hij gaat te pas en te onpas uit. Probeer met de (originele) windows disc een nieuwe install maar hij geeft er de brui aan. Zelfs in de BIOS verdwijnen lettertjes als ik met de page up toets de boot's op rom zet. Zucht. Hij is ziek denk ik.

Gelukkig wel alles in backup, dus geen info verloren, maar kost zoveel tijd.
Iemand een idee waarom mijn scherm er als een kerstboom uitziet? :p

Groeten Pim :confused:

Had je al in de kast gekeken of alle ventilatoren stofvrij zijn en goed werken?
Dit doet mij denken aan een warmteprobleem of falende hardware (videokaart).

Help again!!

Hoi allemaal,

Ben een paar dagen met mijn pc bezig geweest. Nu is mijn probleem echter niet meer COD4, maar dat mijn hele pc niks meer doet!!! :shocked: Ik ben inmiddels zover dat ik weer in de BIOS kan zonder probleem, maar het installeren van windows blijft telkens ergens hangen. Een foutmelding is het gevolg en dan geeft hij aan dat er nu geen installatie kan plaatsvinden en dat ik het opnieuw moet proberen. Wordt er helemaal tureluurs van als ik het hier even kwijt mag:evil:.

Ik weet niet precies of ik mijn (nieuwe) probleem hier kwijt kan of dat ik dat ergens anders moet doen.

Vraag:
- Kan deze hele ellende door het COD4 schijfje komen, en zo ja moet ik hem dan ruilen, want ik heb geen zin om dit nog eens meete maken.
- Kan ik mijn harde schijf nog opeen andere manier formateren/installeren?
- Is dit systeem (zie boven in topic) de moeite nog waard voor een nieuwe HD, ervan uit gaande dat hier het probleem zit?

Ik hoop dat jullie nog even tijd voor me hebben. Anders ben ik genoodzaakt om een nieuwe pc aan te schaffen. En daar zat ik nu net niet op te wachten.

Ik wacht het even af. Alvast bedankt!!!:thumb:

Groeten Pim

extra info

Misschien nog belangerijk:

- PC geeft aan dat installatie is gelukt, dan kort zwart scherm en rechts in het midden een wit horizontaal balkje met 5 of 6 zwarte muzieknootjes????
- Nu gaat hij de prestaties berekenen en krijg je allemaal vista know how's te zien over hoe je vista allemaal kan toepassen (wachtkamerlectuur zeg maar) En op dit punt blijft hij telkens hangen.

hopelijk hebben jullie er wat aan

groet Pim

Moeilijk te zeggen allemaal, maar had je al in de kast gekeken of de pc niet warmloopt op stof?
Is de pc stofvrij en zijn de koelblokken goed schoon, check dan de harddisk eens met Lifeguard (HD diagnostisch programma).
Probeer de windows-versie als je nog met windows kunt werken, of de Dos-versie om met je floppydrive op te starten.

Als dat ook geen foutmeldingen opleverd is er meer aan de hand.

Even tussendoor, die patches gaan je niet helpen. Dat is meer voor het online opzicht, wat je dus al zei. Daar deed je niet aan. Succes verder!:thumb:

Hoi!

Bedankt allemaal, maar ik ben het een beetje beu met die kast. heb besloten een nieuwe te gaan kopen, deze was 8 jaar oud, heeft z'n beste tijd gehad denk ik.

Nogmaals bedankt voor de tips iedereen!!:thumb:

Groeten Pim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan