Code 12 bij videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

philippe01

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
HAllo ,

ik heb een oude pc met 2gb geheugen en p4 2.66 processor . (medion mt6 162) nu heb ik een geforce 6800 512mb agp ddr2 gekocht om het een beetje te upgraden .Voorheen zat er een geforce 6200 agp 265 mb in . Na installatie is het beeldscherm alleen mogelijk 4 bit en niet te wijzigen naar 32 bit 1280x1024. In apparaat beheer staat bij beeldschermadapters de geforce 6800 wel aangegeven maar met geel uitroepteken.
als ik daar op klik geeft hij aan code 12 te weinig bronnen .
er is geen onboard videokaart aanwezig dus dat conflict kan het niet zijn.

heel verhaal mijn vraag is wat kan ik doen (heb in de bios seriële en parallelle poorten al uitgezet. ).
philippe

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Drivers verwijderd van de oude kaart en van deze kaart de juiste drivers geinstalleerd??

Nu meen ik mij ook te herrineren dat de 6800serie een eigen voedingsaansluiting bevat. Deze ook aangesloten?

Ik heb de titel van je vraag wat duidelijker gemaakt.

Laatst bewerkt:
ja heb zelfs nieuwe xp erop gegooid en de voeding aangesloten .De koeler van de videokaart draait maar ik vraag me af of de 250 watt die mijn voeding levert misschien te weinig is of doet ie het dan helemaal niet..?

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ben bang dat je voeding niet goed is voor deze videokaart. :(

dus theoretisch gezien zou een 300 watt voeding wel werken .. en heeft die code 12 daar dus mee te maken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je geeft zelf al aan 250Watt te hebben. Daarbij is niet alleen wattage belangrijk, maar ook de amperage op de 12 Volt lijn.

daar ben je me kwijt ;-) ampères op voltlijnen das niet mijn sterkste ding.
Wat voor een koeling met hoeveel amp . over de 12 volt moet ik hebben?

maar de ventilator van de videokaart draaide wel ....en code 12 betekend te weinig bronnen is dat niet te weinig geheugen?

philippe

Laatst bewerkt:
Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders zo lang, met dezelfde tekst.

Zou toch eerst eens met een andere voeding kijken. Mogelijk dat je van iemand er eentje kan lenen. Ik heb zelf de 6800 AGP nog liggen en vroeger gebruikt.

Laatst bewerkt:
ik heb een antec 500watt voeding er in gezet en nog steeds code 12 .
ik meende in de lijst van goede voedingen dat antec goed was dus daar ligt het volgens mij niet aan...
iemand nog een suggestie ?

kan iemand me dan uitleggen wat code 12 betekend? te weinig bronnen wat houdt dat in ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan