code 37 bij win xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapstam96

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Hallo,

Plotseling heb ik bij mijn cdrom en dvd drive (IDE) een uitroepteken staan in Apparaatbeheer.
Heb twee maal apparaten verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de uitroeptekens bleven.

Bij eigenschappen van beide apparaten staat:
"Windows kan het stuurprogramma niet initialiseren.
(Code 37)"

Ik heb voordat ik dit tegenkwam een dvd gekopieerd met DVDeo Professional en ik heb een LAN kabel aangesloten. Zouden dit de boosdoeners kunnen zijn?

Anders heb ik echt geen idee.
Is er iemand die een oplossing weet?

__JanWillem__

Ben je in de kast bezig geweest kijk ff alle stekkers na.

Ik ben niet in de kast geweest.
En nu kom ik erachter dat ook 1 harde schijf niet meer zichtbaar is, die zit natuurlijk op een van de kabels van de drives.
De kabeltjes zitten muurvast.
Bij opstarten (zwart scherm)worden alle harde schijven gezien. Het detecteren vd drives wordt niet meer weergegeven, heeft iemand jaren geleden uitgezet.

Kijk hier even:

Error code 37: The driver returned failure from its DriverEntry routine. Uninstall the driver, and then click Scan for hardware changes to reinstall or upgrade the driver.
On the General Properties tab of the device, click Troubleshoot to start the troubleshooting wizard.

Ik heb geen XP en ook geen Troubleshoot-knop en troubleshooting wizard, dus ik weet niet hoe die dingen in het Nederlands zijn vertaald.
Zal wel zoiets als Foutopsporing zijn.

Guus.

dit ben ik al tegengekomen in het nederlands. Het help programma geeft aan verwijderen en opnioeuw ninstalleren.
Komen echter de uitroeptekens gewoon weer terug.

Overigens had ik het fout in mijn vorige bericht; de cdroms zitten op 1 ide kabel, de harde schijven op een andere, en die zijn er nog wel.

Misschien is die idekabel plots kapot?
Onwaarschijnlijk lijkt me, maar evengoed een andere proberen.
Kan het een softwarematige fout van Windows zijn?

__JanWillem__

Kan iemand me helpen, dit is erg irritant zo zonder cdrom en dvd speler.

ik denk dat je last hebt van spyware... heb gister gelijksoortig probleem tegengekomen bij een maat en het bleek dat zijn pc vol spyware en andere brol zat. doe eens windows update en lekker je pc scannen. werkt het nog niet, dan een logje plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan