code 43, nvidia kaart problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter xrux
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xrux

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Hoi. Wie kan mij helpen met volgende probleem? Geen idee of de kaart het niet meer doet of dat het software probleem is.
Alles werkte prima tot gisteren tijdens het browsen de monitor ineens zwart werd en de PC opnieuw ging opstarten.

Windows 7 en ik heb geoforce GTX 560.

Driver updates gaan altijd met Geoforce experience software en rechtsonder in balk zie ik altijd nvdia symbool met uitroepteken als er een update nodig is. Deze is nu verdwenen.
Tevens heb ik Geoforce experience opnieuw gedownload en geinstalleerd, omdat deze NIET de drivers kon installeren.

In Apparaatbeheer zie ik geoforce gtx 560 staan en kan ik drivers bijwerken klikken en gaat het met automatisch zoeken gewoon downloaden en installeren. En na het opnieuw opstarten komt het nvdia icoon weer reachtsonder in de balk met een uitroepteken voor updaten. Op zich lijken stuurprogrammas geisntaleerd maar na het opstarten zijn ze weer weg en krijg ik code 43.

Zowel via dit icoon als via geoforce experience kan ik niets doen. geen updaten, geen configuratiescherm openen etc. Zij geven aan dat er geen ndvia gpu is.
Via dxdiag zie ik ook geen apparaat en stuurprogramma bij beeldscherm.

Ook kan ik niet meer via het configuratie optie van windows het programma geoforce experience deïnstaleren!

In mijn lijst van programma's staat een van de nvdia stuurprogramma's twee keer (3d vision.... nog wat ) met verschillende versie nummer.

Ik heb geen andere kaart om even in pc te stoppen.

wat kan ik software matig nog doen?

Dit zegt microsoft hierover:
Code 43

Windows heeft dit apparaat gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)
Aanbevolen resolutie
Een van de stuurprogramma's van het apparaat het besturingssysteem dat het apparaat is mislukt op een wijze in kennis gesteld.

Als u de Wizard Apparaatproblemen oplossen al hebt uitgevoerd, wilt u mogelijk controleren de documentatie bij de hardware voor meer informatie over het oplossen van het probleem.

Uitgaande van een windows 7 32bit, zouden dit de goede drivers moeten zijn.
Verder zou je kunnen kijken of je powerconsumptie van de kaart niet te hoog is voor de voeding die er nu inzit.

Laatst bewerkt:
In mijn dxdiag staat windows home premium 64 bits. Verder heeft de pc gewoon jaren gedraaid en is er de laatste weken niets veranderd aan de pc hardware of software anders dan update van drivers.

Die download van nvdia heb ik gedaan.
het is een kant en klaar medion pc ms-7728 type.

Laatst bewerkt:
yup het probleem blijft. Monitor doet het gewoon en is aangesloten op de kaart. Maar in standaardinstelling mode. Blijft code 43 geven in apparaatbeheer.

Klopt het dat er 3 mappen zijn voor nvidia?

Ik heb een map c:\NVIDIA
een map NVDIA Corporation onder c:\Programfiles en een zelfde naam map onder c:\programfiles (x86)

in iedere map staan steeds verschillende submappen en files.

Verder ben ik op zoek gegaan naar monitor en monitor driver. Nergens kan ik daar iets van vinden. Nergens ziek ik iets van iiyama of stuurprogramma daarvoor. niet in apparaatbeheer en ook niet in dxdiag. waar moet ik dit zoeken, vinden?

Laatst bewerkt:
Wat is het merk van het moederbord of bij een merk pc daar de info over en is het een 32 of 64 bits windows.

Had je al een systeem herstel naar een datum van voor het probleem gedaan?

Voor monitoren heb je geen drivers, hooguit een info file met een kleuren csm file.

Het is een medion pc met ms-7728.

systeem herstel? moet ik even googlen hoe en wat , lol.
ok .. er is geen herstelpunt aanwezig op mijn pc. (is dus ook totaal nieuw voor mij hehe)

Machine name: USER-PC
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.140303-2144)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: MEDIONPC
System Model: MS-7728
BIOS: BIOS Date: 12/22/11 11:15:27 Ver: 04.06.04
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz (8 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8174MB RAM
Page File: 2260MB used, 14084MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode

Dxsetup parameters not found geen idee wat dat is.

Iemand in mijn omgeveing had het ook over BIOS updaten of Fabrieks instelling rollback of zo..
Dat is mij allemaal te tricky en moeilijk. bevreemd mij ook omdat pc gewoon al jaren werkt.

Geen idee of dit helpt qua info.

Software als open office en mozilla browser werken gewoon.
Games willen niet eens starten.

Laatst bewerkt:
Indien de kaart ook niet in een andere PC zijn drivers laat installeren...........

Je zou de kaart eens kunnen reseaten en hopelijk ziet windows dan wel de gpu die erop zit.
Zo ook een bios reset proberen, wel eerst kijken hoe het stond om dat weer in te stellen.

Ok i k heb de pc weggebracht en laten nakijken, checken bij een lokale winkel voor 17,50 euro. Kaart was defect. Ze hebben er een gtx 760 ingezet en geen reparatiekosten berekend. gtx560 was dus defect.

over de voeding zal ik vraag elders zetten. bedankt voor antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan