• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code aanpassen voor week invulling.

• Onderwerp starter Onderwerp starter sont
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sont

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2004
Beste heren,

Vanuit een eerder bestandje met werkende kalender wilde ik graag in dit bestandje de code aangepast willen hebben als dit mogelijk is.
Zodra ik de weeknummer invul(Cel J2), hij de desbetreffende datums invult in de vakken boven de dagaanduiding.(cellen E4 tot en met cel K4)
Mogelijkheid om een regel toe te voegen zou helemaal mooi zijn.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Volgens mij klopt de code van Cobbe niet helemaal.
Verander het celformaat maar eens naar dd-mmm-jjjj

Hierbij ook mijn poging

Bijlagen

Popipipobedankt voor de aanpassing. Zag dat hij bij Celformaat inderdaad anders was. Deze lijkt goed.
Nogmaals bedankt.

Eigenlijk klopte mijn formule wel, enkel de weergave kon manklopen, maar er was enkel dd/mm vereist en dat gebeurde ook correct.

Ik ben ook zeer blij met jullie allebei.
Bedankt voor de gedane moeite.

Toch even een correctie op je opmerking:
Eigenlijk klopte mijn formule wel
Jou formule klopt alleen als je een datum in cel L2 zet (bv 13-2-2011 of een willekeurige andere datum)

In mijn geposte voorbeeld bestandje staat Week 50 jaar 2011
De eerste dag van die week is volgens mijn formule 12-12(-2011)
De eerste dag van die week is volgens jou formule 10-12(-1905)
Maar 10-12-2011 valt niet op een maandag.
12-12-2011 is wel een maandag.

Jouw formule haalt het jaartal uit het invoerveld.
vul je daar 1-1-2011 in dan vind hij 2011
vul je er alleen 2011 in dan vind hij 1905 (2011e dag na 1-1-1900 valt in 1905))

Allez, ge zit er toch op te wachten.:)
Ja,ja ik heb een fout gemaakt; het moest ofwel JAAR(L2) ofwel L2 zijn.
Dit is aangepast en nu loopt het als een t..t.:thumb:

Vind het toch zeer knap van beiden. En waardeer jullie inzet voor mensen zoals ik die er weinig verstand van hebben.:thumb::thumb:

Nog een vraagje over dit.
Wilde graag dat wanneer ik een weeknummer invult in blad 1 , Hij het weeknummer in blad 2 ook veranderd net als de weekdatum dagen en andersom.
Dus in blad 2 de weeknummer wijzigen (dag datums worden aangepast in blad 2 maar nu moet hij dat ook in blad 1 doen en andersom) is dit mogelijk ? Zie bijlage.

En graag een stukje code voor ENTER.
Wil graag dat wanneer ik de kalender of wat anders geselecteerd hebt en een keuze heeft gemaakt of een enter geeft hij dan automatisch overspringt naar een eerstvolgende vrije cel.
Nu doet hij dat verticaal maar hij moet horizontaal aftasten naar een lege cel
NU gebeurt het wanneer ik een datum kiest in een document hij de kalender afsluit (dit vind ik al top) en blijft staan in het geopende vak met knipperende cursor en met een ENTER geven springt hij Verticaal .
Kan dit aangepast worden zodat hij Horizontaal de cellen afloopt na een ENTER geven en alleen de vrije cellen(onbeveiligd ) accepteert?

Bekijk bijlage WeekAutolijstTest.xls

Vriendelijke dank.

Heb het opgelost.
Heb de weekcel in blad 2 gewist en die met = laten corresponderen naar de week in blad 1. En nu werkt het van een één kant. :)

Schopperde schop !! Nu met de eerste week van het jaar heb ik een probleem met de weekvolgorde.:(
Week 1 loopt nu vanaf 6 januari 2014 tot en met 14 januari omdat er in het jaar 2013 ,53 weken zouden zitten volgens de formule??? Mijn agenda zegt 52 weken.
De formule waar mee gewerkt word is deze,
=DATUM($L$2;1;0)+7*$J$2-WEEKDAG(DATUM($L$2;0;2);2)

Is dit aan te passen zodat week 1 gewoon in de week van het nieuwe jaar komt en dat dan automatisch week 2 begint bij 6 januari tot en met 12 januari?

Wederom bedankt en nog de beste wensen voor dit nieuwe jaar

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan