• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code aanpassen werkblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter sont
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sont

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2004
Nog een vraagje voor de kenners.:o
Graag wilde ik in dit bestandje met calender alleen de calender laten activeren op de plaats waar een datum moet komen.(Cel C40 ,C41, 42) dan (Cel G40 ,G41 G42)
En de cellen B45 ,G45 en M45 .(Eventueel een rij invoegen is een must)

Voor de cellen K11,K12,K13,K14,K15,K16 graag een verkorte datum en daarachter automatisch de weeknummer bv 12 Dec/48

Mijn vriendelijke dank

Laatst bewerkt:
De weeknummers automatisch in laten vullen werkt nu in dit blad. zie bijlage
Zou nu graag alleen de kalender geactiveerd willen zien in (Cel C40 ,C41, C42) dan in (Cel G40 ,G41 G42)
En de cellen B45 ,G45 en M45 .(Eventueel een rij invoegen is een must)
Wie o wie kan de kalender code aanpassen ?
Bekijk bijlage BuitenwerkRapportTest .xls

Nu wordt het toch tijd dat je zelf eens de handen uit de mouwen steekt.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
 If Intersect(Target, Range("[COLOR="#FF0000"]Weekcel[/COLOR]")) Is Nothing Then Exit Sub
    Userform1.Show
End Sub

ipv Weekcel moeten nu die andere cellen komen en dan lukt het wel.

Zou heel graag willen Cobbe.

Maar begrijp nog niet helemaal hoe het werkt met die codes.
Het is mij al wel gelukt om met een code die als hierboven te plakken in VBA en de celnummers aangegeven.
Begrijp alleen niet waarom er eerst een module aangemaakt moet worden en dan daar je code in te plakken .
Bij andere werken de codes buiten een module dacht ik zo te zien. Soms kijk in in de VBA en zie dan geen codes of wat maar de macro's werken wel en wat nog meer.
Dit heb ik nu aangepast met de code en de cellen die een calender moeten laten zien ingevuld.
Het werkt nu . Maar het blijft een beetje abacadabra voor mijn hehehe...
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
 If Intersect(Target, Range("K10,K11,K12,K13,K14,K15,K16,C40,C41,C42,G40,G41,G42,B45,G45,M45")) Is Nothing Then Exit Sub
    Userform1.Show
End Sub

Bedankt maar weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan