Code activeren Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogvlieger

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2000
Op de computer van mijn dchter heb ik XP geinstalleerd vanaf decd rom die bij mijn nieuwe computer zat.
De code die erop staat kan ik maar één keer gebruiken.
Hoe kom ik aan een code voor haar computer.

Geplaatst door glass

En wat nou als hij het illegaal wil doen ???:o
dat mag hier niet verteld worden

Geplaatst door hoogvlieger [/i]
De code die erop staat kan ik maar één keer gebruiken.

Je zegt het zelf al!!

Hm, jullie zitten er allemaal naast. Ik heb twee computers draaien met dezelfde cd. Ik had een geldige home maar heb de pro van deze comp. erop gezet i.v.m. extern bureaublad. Alle loopt keurig met ServicePack.

@Elisa,

En dat wat jij aan het doen bent is illegaal.
Voor elke computer moet jij een licentie hebben van het besturingsysteem. dus twee maal xp pro dan ook twee licenties van pro en niet 1 van home.

Als ik extern bureaublad ook met de Xp home (die geldig is en bij die oude pc hoort) had kunnen doen dan had ik dat gedaan. Ik heb er ook heeeel veel moeite voor gedaan maar niets werkte. Te koop is er in dat opzicht ook niet. Ik vind het een beetje te gek om voor 1 mogelijkheid een nieuwe Windows te kopen.

Trouwens schattebouten..............

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen :cool:
of deze:
Steek de hand eerst in je eigen boezem.
of deze:
Haal eerst de balk uit je eigen oog en dan de splinter uit het oog van een ander.

Ik vraag me af of er 1 computer in Holland bestaat die echt, echt, echt met allemaal gekochte cd's draait.

In ieder geval ben ik niet zo schijnheilig.

groetjes Elisa

elisa,

Maar in dit forum zijn wij allemaal netjes en hebben alles legaal:D
denk aan de huisregels.:cool:

Ik zal me weer als een brave huismoeder gedragen puppie :p

Ik vraag me af of er 1 computer in Holland bestaat die echt, echt, echt met allemaal gekochte cd's draait.
Haha ik ken wel iemand die echt ALLES legaal koopt en voor al zn andere pc's op z'n netwerk aparte licenties koopt. Zelfs downloaden gebeurt daar niet. Zwaargelovige familie, dat wel.

Maar ze bestaan dus elisa :p

Geplaatst door Elisa
Trouwens schattebouten..............
groetjes Elisa
Fijn om te lezen. Dat wij schatjes zijn.
Maar ik ken al 15 computers waar geen illegalesoftware op staat.
En dat is ons kleine bedrijf netwerkje.
echt alles gekocht wat er op staat.

[offtopic]
Oppassen met het woord "schijnheilig", je kan een waarschuwing oplopen. Je zou dan niet de eerste zijn vandaag. :D
Soms moet je de waarheid achter je kiezen houden, wat natuurlijk niet altijd simpel is. ;)

[/offtopic]
Geplaatst door Puppie
Maar in dit forum zijn wij allemaal netjes en hebben alles legaal

Tot we ons weer afmelden.:)

Laatst bewerkt:
"Is het mogelijk een licentie over te dragen naar een andere computer?

Gebruikers kunnen in de voorwaarden van de gebruiksrechtovereenkomst nalezen of het legaal is een licentie naar een andere computer over te dragen. Maar in gevallen waarin dit is toegestaan, moet het product eerst van de vorige computer worden verwijderd. Het kan zijn dat gebruikers de activering op de nieuwe computer moeten voltooien door te bellen naar een Microsoft-activeringscentrum."
http://www.microsoft.com/netherlands/licenties/productactivation/veelgesteldevragen.aspx#4 Ik zou gewoon eens bellen naar MS hoe dat nou precies zit.
Tel: 020 500 1500

Ik heb trouwens ook alleen maar legale spullen op de pc, paar jaartjes terug stond er iets illegaals op (een anti-trojanprog) maar dat is nu niet meer aan de orde.

Dus je kan een licensie overzetten. Wat wil zeggen dat deze niet meer op de eerste computer aanwezig is. Contacteer daarvoor Microsoft.

Maar als je er 2 wil, moet je bijbetalen of illegale dingen doen (wat natuurlijk niet aan te raden is)

Laten we het bij deze conclusie houden.

Amen.
Als iemand mij een manier geeft om mijn 2e oude pc (met Windows Home) met extern bureaublad aan de praat te krijgen dan zal ik ook weer een klein beetje netter worden :cool:

Geplaatst door James007
[offtopic]
Oppassen met het woord "schijnheilig", je kan een waarschuwing oplopen. Je zou dan niet de eerste zijn vandaag. :D
Soms moet je de waarheid achter je kiezen houden, wat natuurlijk niet altijd simpel is. ;)

[/offtopic]

Gewoon even een reactie op jou post.
dit kan ik weer als opruien opvatten,doe ik niet maar....
Je moet dan ook erbij vertellen dat de persoon in kwestie iets wilde en daar geen moeite voor wilde doen.
Dan aan het einde worden wij uitgemaakt voor......
Dat is niet de bedoeling van dit forum.

wij doen allemaal wel eens iets wat niet mag en dan proberen wij er ook weer onderuit te komen door in de verdediging te gaan.

In de huisregels van helpmij staat wat mag en wat niet mag, weet je iets niet zeker vraag het dan.
wij zijn geen boemannen maar ook wij hebben ons aan regels te houden.
Wat hebben wij er aan als dit forum dicht zou moeten, niks toch.

dus als er eens iemand tot de orde geroepen moet worden dan doen wij dat ook.
Dat is niet altijd leuk maar toch....

zo een heel verhaal wat eigenlijk niks met deze vraag te maken heeft maar wat ik wel even kwijt wilde omdat er te veel speculaties gemaakt gaan worden.

Geplaatst door Elisa
Amen.
Als iemand mij een manier geeft om mijn 2e oude pc (met Windows Home) met extern bureaublad aan de praat te krijgen dan zal ik ook weer een klein beetje netter worden :cool:

Dan haal je van de site van microsft extern buroblad op.
dit heb ik voor een zwager gedaan die windows 2000 gebruikt en die via extern buroblad mag inloggen op het bedrijfsnetwerk.
eventueel wil ik je dat progie wel mailen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan