Hallo,
Om gegevens uit een datagrid te halen heb ik code gebruikt die nogal omslachtig word wanneer ik veel regels uit wil lezen.
Ik dacht dat dit misschien simpeler te maken was met een FOR loop maar dit lukt me niet helemaal.
Mijn 'oude' code:
Zoals je ziet blijft het getal achter Cells[ ] steeds hetzelfde, maar het getal achter Rows[ ] word steeds één hoger.
Zo word ook het getal in de naam van de string steeds ééntje hoger.
Code met een FOR loop:
Kan iemand me vertellen (of op weg helpen) wat ik op de plaats van het //commentaar kan zetten?
[Edit] en of het eigenlijk wel mogelijk is om in C# om op deze manier een 'nieuwe string' te creeëren!
Alvast bedankt!
Om gegevens uit een datagrid te halen heb ik code gebruikt die nogal omslachtig word wanneer ik veel regels uit wil lezen.
Ik dacht dat dit misschien simpeler te maken was met een FOR loop maar dit lukt me niet helemaal.
Mijn 'oude' code:
Code:
string Regel1 = DataGridView1.Rows[0].Cells[1].Value.ToString();
string Regel2 = DataGridView1.Rows[1].Cells[1].Value.ToString();
string Regel3 = DataGridView1.Rows[2].Cells[1].Value.ToString();
string Regel4 = DataGridView1.Rows[3].Cells[1].Value.ToString();
string Regel5 = DataGridView1.Rows[4].Cells[1].Value.ToString();
// enz.
Zoals je ziet blijft het getal achter Cells[ ] steeds hetzelfde, maar het getal achter Rows[ ] word steeds één hoger.
Zo word ook het getal in de naam van de string steeds ééntje hoger.
Code met een FOR loop:
Code:
int AantalRegels;
for (int i = 1; i <= AantalRegels; i++)
{
// Maak een nieuwe string met een unieke naam en haal de waarde
// uit de juiste Row / Cell
}
Kan iemand me vertellen (of op weg helpen) wat ik op de plaats van het //commentaar kan zetten?
[Edit] en of het eigenlijk wel mogelijk is om in C# om op deze manier een 'nieuwe string' te creeëren!
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: