Code Generator maken voor agenda

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loontjah

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
Ik ben bezig met de website van mijn voetbalvereniging.

Nu willen wij een soort van agenda bijhouden, welke wedstrijden we moeten spelen.
We zetten er ook trainingen bij en bijeenkomsten.

Ik zou dus graag een soort van template maken, en een code generator die ik kan gebruiken om simpel toevoegingen te maken. Dus als er iets gepland wordt, dat ik soort van invulformulier krijg, met wanneer hoe en waar. Uiteindelijk zou ik dus een script moeten krijgen met de nieuwe datum er in, en het liefst data aflopend.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?
Er wordt overigens geen ( kan ook niet ) database gebruikt op de website, wat een stuk lastiger maakt.

Code Generator?

Hoi Loontjah,

Sorry ik heb geen concreet antwoord voor je maar dit is wat ik opmaak uit jouw vraag:

Je bent geen ervaren programmeur, je kunt bij jouw provider niet beschikken over een database en concludeert m.i. zeer terecht dat dit de zaak een stuk lastiger maakt.

Mijn reaktie. Als je om functionaliteit vraagt zoals jij die wilt hebben komt de oplossing doorgaans via een PHP/MySql script. Met andere woorden een oplossing met gebruik van een database. Dat is bij deze vraag zo en waarschijnlijk bij de volgende ook.

Er zijn veel CMS systemen die dit soort functionaliteit (en nog veeeel meer) al ingebouwd hebben. Wat je nu aan het doen bent is volgens mij tobben met een probleem waarmee je niet hoeft te tobben als je de juiste tools gebruikt. Zeker als programmeren in html of php niet iets is wat je helemaal beheerst.

Verder de volgende opmerking die ik al vaker heb gemaakt rondom verenigingswebsites. Wat gebeurt er als jij op enig moment wegvalt (verhuizing, geen tijd/zin meer etc.). De voetbalclub zit dan met een probleem. Wie neemt het over? Wie beschikt er over de benodigde kennis?

Mijn advies: Orienteer je op een provider die een CMS systeem aanbiedt waar al dit soort functionaliteit (agenda, gastenboek, formulieren, online aanmelding, fotoabums, beveiligde pagina's etc.) al in zit. Vaak is het ook mogelijk om meer mensen toegang tot het CMS te geven zodat verschillende mensen hun eigen stukje van de website kunnen bijhouden. De een de uitslagenpagina, de tweede het kantinerooster, de derde de nieuwsrubriek etc.

Kijk vervolgens heel goed naar de ondersteuning die wordt geboden. En dan bedoel ik niet ten aanzien van serverproblemen maar vooral ondersteuning bij vragen die zich voordoen rond het bouwen en onderhouden van de website.

Op die manier maak je het jezelf een stuk makkelijker en je waarborgt continuïteit voor de vereniging.

Veel succes,
Theo Kiers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan