• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code in cel c 21 automatisch cel d 21

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Beste forum genoten

Heb een bestandje en zou graag hebben als ik in de cellen c21 tem c 28 een bepaald code(codes die zelf zijn bepaald) ingeef dat hij in de cellen d21 tem d28 automatische de bijhorende gegevens gaat invullen.

Ik heb in kolom ab 3 tem ab 146 al de codes staan die kunnen voorkomen in cellen c21 tem c28
In kolom ac 3 tem ac 146 staan al de bijhorende commentaar die bij die code hoort.(deze staan er nog niet allemaal bij)

Nu zou ik willen als ik in cel c21 een code ingeef bv b0 dat in cel d21 de bijhorende commentaar automatisch wordt ingevuld.

Hoe kan ik dit klaar krijgen met excel 2003?

Bekijk bijlage motorola 1.xls
 
Hoi davylenders123,

Als aanvulling op popipipo:
Zet op tabblad 2 in A1 PROBLEM CODE en in B2 FAULT DESCRIPTION (ENGLISH)
Vervolgens vul je deze tabel met de foutcodes en hun omschrijving.

Zet dan in je tabel in de cellen D21:D28 de volgende formule:
=ALS(C21<>"";VERT.ZOEKEN(C21;Blad2!$A$1:$B$50;2;0);"")
Als er geen code in kolom C staat, blijft de cel in kolom D leeg, anders verschijnt de omschrijving.
Wanneer je de foutmelding #N/B te zien krijgt als uitkomst van de formule in kolom D, dan bestaat de opgegeven foutencode niet in de tabel.
Als de tabel meer dan 49 codes kent, moet je natuurlijk $B$50 verhogen.
Ik neem voor het gemak aan dat je weet wat de $ doet in een cellenbereik.

Groeten,

Richard
 
richard1970 & popipipo

Bedankt voor jullie hulp.
Richard1970 met jou uitgebreide uitleg is het me gelukt.
Want had nog nooit met de functie VERT.ZOEKEN gewerkt.

B E D A N K T :thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan