• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code kolom A en B overeenkoms

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardogroot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2012
Beste mensen,

Ik heb hier een Excel lijst met 2 kolommen, namelijk A en B. In A zien we alle meldingen die er bestaan in ons systeem en in B elke melding die een uitleg heeft. Nu wil ik graag dat elke melding die in B staat met een code (bv: 32803) en overeenkomt met een melding in A wordt gecentreerd in Cel B/A (Het maakt niet echt uit hoe ik de overeenkomst kant terug lezen zolang ik het maar goed kan zien) Hopelijk kunnen jullie me hier mee van dienst zijn! Zie bijlage voor mijn probleem :d

Alvast bedankt!

Bijlagen

Klinkt vrij vaag, en zal vast vrij simpel zijn, zou je een habdmatig gemaakt voorbeeld kunnen geven wat je precies bedoeld??

want wat word er nu precies bedoeld met cel b/a want ik ken alleen abc enz

Laatst bewerkt:
maar ik mis nog steeds wat nu precies de bedoeling is, is het de bedoeling dat je een foutcode intypt en dat je de foutregel terug krijgt??

Helaas is niet niet de oplossing, ik zou mijn probleem iets duidelijker maken. In kolom A zie je alle foutcodes die ons systeem de afgelopen dagen heeft gekregen, in kolom B zien we alle fout meldingen dies bekend zijn met omschrijving ervan. Nu wil ik graag elke omschrijving gemarkeerd hebben die in A voorkomt. Dus bijvoorbeeld de 1é foutcode die in A voorkomt is 31031 (die ook in B voorkomt) nu wil ik die dus gemarkeerd hebben en dit bij de rest ook. Dus de 1é melding met de code 28113 komt niet in A voor en moet niet gemarkeerd worden maar de 31031 is dus de 1é die wel in A voorkomt en dus gemarkeerd moet worden. Hopelijk hebben jullie een beeld bij mijn probleem :d

Oké ik heb al een aanpassing gedaan, hij kleurt nu de codes die in de tekst staan waarvan er één voorkomt in kolom A.. en hij somt ze ook op in het 2e blad.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan