Code kraken

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchOirs

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Goedemorgen,
Kwam een file tegen wat ik ooit eens heb gemaakt.
Deze is beveiligd met een wachtwoord.
Ja u raad het al, wachtwoord vergeten.
Zien jullie een mogelijkheid om deze te kraken?

Bedankt alvast.

Dutch

Bijlagen

Goedemorgen AHulpje,
zit in de richting, maar kan hem alleen openen als lees bestand.
En probleem is om in VBA te komen. Daar zit een wachtwoord op.

Niet vervelend bedoeld. Maar hoe weten we dat jij de eigenaar bent?

In de verkenner, rechtermuisknop, blokkering opheffen. VBA heeft geen wachtwoord meer.

Goedemiddag allen,

Aar, je hebt een punt. maar heb dit file zelf gemaakt en door omstandigheden niet mee verder gegaan.
Nu weer wat tijd ervoor dus moet nu even uitvinden wat de opzet was.
AHulpje, deze optie komt niet voor in mijn verkenner.
Edmoor thanks, nu stap voor stap alles weer boven halen.

mensen bedankt voor het meedenken en hulp.
Dutch

Ik weet niet of je hem er al af hebt, maar ik heb het ook voor je gedaan.

@OctaFish
Ik bedoelde uiteraard dat het bestand dat ik in #2 had geplaatst geen VBA wachtwoord meer nodig had en niet dat je via "Blokkering opheffen" het wachtwoord kon omzeilen/verwijderen. Dat wachtwoord had ik al verwijderd.
Maar na de opmerking van Aar in #4 dacht ik dat het wijs was het bestand weer te verwijderen.

Overigens stond het wachtwoord gewoon in de omschrijving op het tabblad Data. Tenzij dat een verouderd wachtwoord was natuurlijk :).

Goedenavond,
Ben even verder gegaan met het file van Edmoor. [CompUserMotherB V #2016.02 Edmoor]
Heb geen ww veranderd.
Wil in het VBA komen, met deze versie lukt dat ook.
Maar met de versie [CompUserMotherB V #2016.01] is deze vergrendeld.
Zou graag willen weten hoe ik dit heb gefikst in het verleden.

Bijlagen

Je had (in 2016?) een wachtwoord op je VBA project gezet. Dat deed je in de VBA editor (Alt+F11), Extra, Eigenschappen van VBAProject, Beveiliging, Project vergrendelen voor weergave, Wachtwoord typen (2x), bestand opslaan.

Bij deze de [CompUserMotherB V #2016.01] zonder wachtwoord op het VBA project, mocht dat de bedoeling zijn:

Bijlagen

Hoi Edmoor. Ja had jouw versie gebruikt en vernoemd naar CompUserMotherB V #2016.02 Edmoor

Thanks AHulpje, weet nu weer hoe je het in kan stellen. :) ja was in 2016, waar blijft de tijd..
Maar begrijp dat je uiteindelijk er niet erachter kan komen wat het ww is.
Had dit op wb. data neergezet (tevens vba verzegeld met een wachtwoord : Lady95Ray) maar deze werkt niet. Dus waarschijnlijk toen al iets fout gedaan.
In het weekend er maar eens mee stoeien.
Thanks voor het meedenken.
Dutch

Het wachtwoord achterhalen gaat inderdaad niet.
Wel is deze eenvoudig te verwijderen :)

Als je Office 2007 of hoger gebruikt, sla het document dan op als .xlsm bestand.
Anders blijft deze in Office 2003 compatibility draaien waardoor je wellicht opties en mogelijkheden mist.

Goedenavond allen,
Schema aardig op orde, zie file
Vraagje, kan je het beveiligen van je VBAProject ook met VBA doen, dus zowel instellen als eraf halen?
Weet nu hoe het met de hand kan, maar zou het graag mee willen nemen in m'n macro.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan