• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code meerdere comboboxen samenvatten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MBosch

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Goedemiddag,

Graag vraag ik jullie hulp bij het volgende;

Ik heb een document met daarin een rij comboboxen, in totaal een stuk op 60. De keuzemogelijkheden van deze comboboxen verwijzen naar bepaalde cellen in een ander werkblad. (ik had graag een voorbeeld bijgevoegd, maar hij is groter dan 100 kb)

De eerste comobobox werkt in ieder geval, met de volgende code:

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
    FollowLink1 (ComboBox1.ListIndex)

End Sub
Private Sub FollowLink1(ByVal intIndex As Integer)
    Select Case intIndex
    Case 0
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("A1")
    Case 1
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("B3")
    Case 2
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("C6")
    Case 3
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("A55")
    Case 4
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("B34")
    Case 5
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("A6")
    Case 6
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("B22")
    Case 7
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("C18")
    Case 8
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("D8")
    Case 9
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("B8")
    Case 10
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("A10")
    Case 11
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("C13")
    Case 12
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("D1")
    Case 13
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("C14")
    Case 14
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("D28")
    Case 15
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("A18")
    Case 16
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("B4")
    Case 17
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("C14")
    Case 18
        Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("A18")

End Select

End Sub

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

End Sub

Nu wil ik de andere comboboxen ook allemaal werkend maken, maar wat is daar de beste manier voor? Ik zou de code tig keer kunnen kopieren en dan aan kunnen passen, maar dan wordt het natuurlijk gigantisch.

Kan dit op een bepaalde manier samengevat worden?

Bedankt en groetjes.

Laatst bewerkt:
Tja, je zou je code kunnen verkorten tot:

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
    FollowLink1 (ComboBox1.ListIndex)

End Sub

Code:
Private Sub FollowLink1(ByVal intIndex As Integer)
Application.Goto Worksheets("advertenties").Range("A" & intIndex + 1)

End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik merk nu dat ik iets vergeten ben, nl:
De cellen waar de keuzemogelijkheden naar toe wijzen zullen helaas niet netjes van A1 t/m A18 zijn, maar ad random.
Dus de 1e keuzemogelijkheid gaat bijv. naar A 1, de tweede naar E1, de derde naar A 56 etc.

Is hierook een variatie voor mogelijk?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik merk nu dat ik iets vergeten ben, nl:
De cellen waar de keuzemogelijkheden naar toe wijzen zullen helaas niet netjes van A1 t/m A18 zijn, maar ad random.
Dus de 1e keuzemogelijkheid gaat bijv. naar A 1, de tweede naar E1, de derde naar A 56 etc.

Is hierook een variatie voor mogelijk?

Is er een bepaalde reden dat het zo ad random is?
Wat je zou kunnen doen is een lijst maken met adressen met daarvoor de namen uit de combobox.
Dus zodra een keuze is gemaakt zoekt VBA de waarde in de lijst en het bijbehorende adres.

Een andere optie zou zijn om de adressen te benoemen zodat daar naar gezocht kan worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Jammer dat de bijlage door de combobox te groot is. Ik zal het proberen even toe te lichten;

Op werkblad 1 staat een zgn. inhoudsopgave, met in in kolom A een lijst van mediakanalen (AD, telegraaf, sp!ts etc). Per medium staat in kolom B een bijbehorende combobox.

Op werkblad 2 komen formulieren voor geplaatste adverenties (precies 1 pagina, 55 regels). De ene keer zal dit een advertentie uit het AD zijn, de andere keer uit de telegraaf, en dan weer het AD. Het staat dus niet op volgorde van medium, maar op advertentiedatum.

De bedoeling is dus dat de keuzemogelijkheden van de "comobox telegraaf" naar alle advertentieformulieren van de telegraaf verwijzen. Dat kan dus bijv. A1 + A56 + A166 + A276 etc zijn.

De ListFillRange van de combobox haalt hij uit werkblad 3, waar ik namen heb ingevuld (telegraafad1, telegraafad2 etc).

Ik hoop dat het zo duidelijker is.

(als er een manier is om een grotere bijlage toe te voegen, hoor ik het graag)

Jammer dat de bijlage door de combobox te groot is. Ik zal het proberen even toe te lichten;

Op werkblad 1 staat een zgn. inhoudsopgave, met in in kolom A een lijst van mediakanalen (AD, telegraaf, sp!ts etc). Per medium staat in kolom B een bijbehorende combobox.

Op werkblad 2 komen formulieren voor geplaatste adverenties (precies 1 pagina, 55 regels). De ene keer zal dit een advertentie uit het AD zijn, de andere keer uit de telegraaf, en dan weer het AD. Het staat dus niet op volgorde van medium, maar op advertentiedatum.

De bedoeling is dus dat de keuzemogelijkheden van de "comobox telegraaf" naar alle advertentieformulieren van de telegraaf verwijzen. Dat kan dus bijv. A1 + A56 + A166 + A276 etc zijn.

De ListFillRange van de combobox haalt hij uit werkblad 3, waar ik namen heb ingevuld (telegraafad1, telegraafad2 etc).

(als er een manier is om een grotere bijlage toe te voegen, hoor ik het graag)

Kan je .Zip of .Rar gebruiken om het bestand te verkleinen?
Wat je bestand betreft, zou het wellicht een optie kunnen zijn om te zoeken naar de media en datum.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt voor je berichtje.

De bedoeling van (dit deel van) het document is dat het een naslagwerkt vormt voor geplaatste advertenties in diverse media.

Op werkblad 1 staat dus een lijst met alle mogelijke media waarin geadverteerd kan worden. Op werkblad 2 staan lege formulieren. Voor iedere geplaatste advertentie dient het formulier ingevuld te worden met de advertentiegegevens. Zo kan het eerste formulier bijv. een advertentie in de telegraaf zijn, de tweede een advertentie in de Sp!ts, etc.

Om het terugzoeken van deze ingevulde formulieren te vergemakkelijken, wilde ik achter de kolom met media op werkblad 1 dus een combobox, waarvan de keuzemogelijkheden dienen te verwijzen naar de formulieren van dat specifieke medium.

Helaas ben ik nog niet verder gekomen met dit vraagstuk. Kan iemand me hier verder mee helpen?

Bedankt en groetjes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan