• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code mouse-up werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

AD1957

Verenigingslid
Lid geworden
27 feb 2016
onderstaande code werkt niet in listbox2, de identieke code voor listbox1 werkt wel.
kan maar niet vinden waar de fout zit. zie ook bijgevoegd bestand Bekijk bijlage mouseup.xlsb

Code:
[CODE]Private Sub ListBox2_MouseUp(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal x As Single, ByVal Y As Single)
ListBox2.Selected(ListBox2.ListIndex) = False
End Sub
[/CODE]

Het MouseUp event gaat verloren omdat je in het Click event een MessageBox opent.

Hoi edmoor,
Bedankt voor jouw reactie, ik ga maar eens op zoek naar een andere oplossing.

Groet,
Albert

Is toch geen probleem?
Wat je in de MouseUp doet kan je ook in de Click doen.

kom er maar niet achter waar/en hoe ik dat moet doen.

Het deselecteren van een selectie in een listbox lijkt inderdaad niet te werken vanuit het click event.

IK had ook al van alles geprobeerd maar kwam er niet uit.
Laat de vraag nog maar even open staan, misschien komt nog iemand met een andere oplossing

Daar lijkt me geen VBA voor nodig.
Deselecteren in een (multiselect)listbox is nogmaals op het item klikken.
In een single listbox is een ander item selecteren hetzelfde als deselcteren.

Waarom die rare msgboxen terwijl je in het userform met tekstvakken kunt werken ?

Laatst bewerkt:
ALsik bij 2 boekingen achter elkaar dezelfde code moet selecteren ben ik soms een beetje snel met klikken(2 x) het item is dan nog niet
gedeselecteerd, met als gevolg een foutmelding in VBA. Daarom was ik opzoek naar een oplossing voor die mouse-up.

Die "rare" constructie met msg boxen, daar ben ik mee bezig, is mezelf ook een doorm in het oog. Maar enkele jaren geleden was dit voor
mij een oplossing die ik had gevonden. Ben nu inderdaad opzoek naar de mogelijkheid om met userform/teksboxen te werken.
Misschien kun je me een aanzet geven? Ik wil nml. ook af van die formules in kolom G,H,I,en J
Groet,
Albert

ALsik bij 2 boekingen achter elkaar dezelfde code moet selecteren ben ik soms een beetje snel met klikken(2 x) het item is dan nog niet
gedeselecteerd, met als gevolg een foutmelding in VBA.

Dat ligt aan jouw VBA-code, niet aan je 'snelheid'.

Bijna alle codes heb ik bij elkaar gesprokkeld of met hulp van dit Forum gemaakt (waarvan jij er zeker een bent, waarvoor mijn dank)
Codes zo uit het losse handje schrijven lukt me niet.
Vaak ben ik uren aan het zoeken in allerlei codes om tot een oplossing te komen en ben dan ook super tevreden als het uiteindelijk werkt.
Echter vaak genoeg moet ik dan toch weer voor iets simpels beroep doen op de professionals.
Ik ga aan de slag met tekstboxen en hoop dat ik er uit kom.
Groet,
Albert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan