code nieuwe regel en kleur aanpassing tekst in vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers, ik gebruik de volgende vba onder gebeurtenis bij klikken van een opdrachtknop op de ingetikte tekst als email te verzenden
HTML:
Private Sub Knop22_Click()
On Error GoTo Err_Knop22_Click

Dim stDocName As String
    Dim sHandtek As String

sHandtek = "Met vriendelijke groet Jan Jansen Firma Help Phone   : +31 (0)20 3688888 Mobile   : +31 (0)6 46888888 Email:     jan.jansen@help.com "

stDocName = "derdentabelemail"
    DoCmd.SendObject , , , strRecipient, , , strSubject, varBody & sHandtek, True

Exit_Knop22_Click:
    Exit Sub

Err_Knop22_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Knop22_Click

End Sub

Dit werkt goed. Standaard wordt dus ook de "handtekening" vermeld. Nu staat al deze tekst achter elkaar. Hoe kan ik een enter opdracht geven voor een nieuwe regel in de code zodat het als volgt geprint wordt :

Met vriendelijke groet
Jan Jansen
Firma Help
Phone : +31 (0)20 3688888 Mobile : +31 (0)6 46888888
Email: jan.jansen@help.com "

Als 2e de vraag : ik zou graag de "handtekening" in een kleur afdrukken, bv marineblauw"kan ik dit ook via een code aansturen en zoja welke ??

Hoor graag van jullie ... thanks. Friend

Probeer dit eens:

Code:
sHandtek = "Met vriendelijke groet" & vbCrLf & "Jan Jansen" & vbCrLf & "Firma Help" & vbCrLf & "Phone   : +31 (0)20 3688888 Mobile   : +31 (0)6 46888888" & vbCrLf & "Email:     jan.jansen@help.com"

Charles, Hartelijk dank :thumb: Werkt fantastisch :thumb: Heb je toevallig ook nog de oplossing om de tekst een andere kleur te geven ?? Friend

Ik had dezelfde oplossing voor de regels, dus daar zal ik je verder niet mee lastig vallen ;)
Je maakt met SendObject een tekst mailtje aan zonder opmaak; volgens mij kun je daar geen kleur in gebruiken. Ik ben het althans nog niet tegengekomen. Je kunt wel via een Outlook sessie HTML verzenden.

Code:
    Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    OutApp.Session.Logon
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
    On Error Resume Next
    With OutMail
        .To = strRecipient
        .CC = ""
        .BCC = ""
        .Subject = strSubject
        .HTMLBody = varBody
        .Display   'or use .Send
    End With
    On Error GoTo 0
bijvoorbeeld.

Michel, Hartelijk dank voor je reactie en je code voor HTML. Dit geeft mij nog meer mogelijkheden denk ik zo :thumb::thumb:. Super. Heb het toegepast en werkt ook super. Ook jij bedankt Charles voor je ondersteuning. De kleur in HTML doe ik inmiddels als volgt :
HTML:
sHandtek = "<br /><br /><font size='3' color='darkblue'>Met vriendelijke groet<br /><br />"
. Maar zonder jullie was ik niet zover gekomen. Thanks again :) FRIEND

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan