Code omzetten naar HTML

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aranka010

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Weet iemand toevallig of je de code voor een functie uit Visual Basic ook om kan zetten naar HTML?

Ik heb namelijk in Visual Basic een keuzelijst gemaakt gekoppeld aan een database, welke na het maken van een keuze uit de lijst het resultaat weergeeft in een label.
Vraag me af of dit ook met HTML mogelijk is.

Alvast bedankt! :thumb:

Weet iemand toevallig of je de code voor een functie uit Visual Basic ook om kan zetten naar HTML?
VB is een programmeertaal, html is een opmaaktaal. Deze heeft eigenlijk niets met programeren te maken.

Ik heb namelijk in Visual Basic een keuzelijst gemaakt gekoppeld aan een database, welke na het maken van een keuze uit de lijst het resultaat weergeeft in een label.
Vraag me af of dit ook met HTML mogelijk is.
Uiteraard; in html kan je gebruik maken van <select> in combinatie met <option>. Aan een database koppelen wordt lastig, maar dit kan met bijvoorbeeld PHP. Om het resultaat te weergeven als je een keuze hebt gemaakt, zonder 'refresh' van de pagina kan tegenwoordig mooi met AJAX (javascript dus).

Wat je wel kan doen, als het alleen voor lokaal gebruik is, is het maken van een ActiveX. Dit kan je openen in je browser (tenminste, ie6 in ieder geval). Het nadeel is dat je van buitenaf dit niet kan, tenzij je een certificaat gaat aanvragen bij microsoft.

Wat je vraagt is lastig als je nooit met html of php hebt gewerkt.

[edit]
Check eens www.vegras-studios.com/X/helpmij/js_selecttext.html - dit is een voorbeeld van een dropdown, gemaakt met javascript (en dus html)[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan