code onzichtbaar/betere editor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

Forumleiding
Hoofdbeheerder
Lid geworden
20 nov 2012
Mensen,
Ik heb een website gemaakt met html en css maar alsje nu bron inspecteren doe zie je heel de code. Ik zou dit graag willen afschermen is dat mogelijk?

2. Ik gebruik nu notepad++ maar daar moet ik mijn tekst tussen de code zetten is er een beter gratis alternatief waarmee ik de code kan scheiden van de tekst op de webpagina, of moet ik dan altijd PHP gebruiken?

Punt 2: Je kan KompoZer eens proberen: gratis, en met zowel code-weergave als "normale weergave" waarin je alleen de teksten zonder code ziet en kunt intikken.
(PHP komt hier niet aan te pas.)

Dank voor de tips over de editors.

Niemand die iets weet over code beveiliging?

Niemand die iets weet over code beveiliging?
Hoe stel je je dat voor? De browser heeft de HTML/CSS/JavaScript code nodig om de site weer te geven, de browser laat de gebruiker die code ook zien als de gebruiker daar om vraagt. Daar kun je niets aan doen. Je kunt het wel minder leesbaar maken met een obfuscator maar eerlijk gezegd zie ik de toegevoegde waarde niet. Bovendien maak je, voor jezelf, het onderhoud van de site lastiger.

En als ik de obfuscator van hierboven bekijk, werkt die met javascript. Dus met uitgeschakeld javascript zie je niets van de site.
D.w.z.:
  1. De Google-bot werkt niet met javascript maar puur op de teksten in de html-code.
  2. De Google-bot ziet dus niets van de site.
  3. De site komt niet in de Google-resultaten! :shocked:
Voor de test even zo'n ge-obfuscate pagina proberen te maken ... maar die kan ik niet opslaan omdat mijn Norman Antivirus 'm als Trojan bestempelt en meteen weggooit! :eek:

En zelfs als zou het obfuscaten wel werken, dan nog zou je met bv. de Webdeveloper Toolbar in Firefox met één druk op de knop "Toon gegenereerde broncode" toch gewoon de echte broncode kunnen zien.
Hier heb je dus helemaal niets aan.

En inderdaad, waarom zou je de broncode willen verduisteren? Dat heeft geen enkele zin, want browsers moeten ermee werken; en als het nette html-code is, is er niets om je voor te schamen! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan