code opnemen in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaakz

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Heren / dames,

Kan ik een Code opnemen in een formule in mijn werkblad

Stel ik heb een "als" formule in cel a1 staan en die moet alleen starten als de waarde van b2 kleiner is als 1

=als(b2<1;???????;"")

Alvast bedankt voor je snelle antwoord

Sjaakz

Je vraag is niet overdreven duidelijk, en dat kun je ook al zien aan de reactiesnelheid ;)
Wat bedoel je met je vraag? De formule die je hebt gemaakt, is zo al bruikbaar (er vanuitgaande dat je de vraagtekens vervangt door een berekening o.i.d.) De Als formule doet weinig anders dan controleren of aan de voorwaarde wordt voldaan, en die formule werkt dus altijd, of je wilt of niet. Een formule kun je derhalve niet uitzetten in een cel. Wel op werkblad niveau overigens; je kunt instellen of een werkblad automatisch wordt doorgerekend of handmatig (door op <F9> te drukken).

Een klein beetje duidelijker hoop ik

Ik heb een code geschreven in VBA. (In deze code staat onder andere dat er een message box geopend moet worden.)

De formule staat standaard onderaan mijn telling. Als deze telling negatief wordt dan wil ik graag dat de code start en onder andere de message box geopend wordt.

De als formule op zich begrijp ik maar zou het practisch vinden als er een code gestart wordt, op de vraagtekens zou dan de macro naam moeten komen, ik heb geen flauw idee of dit mogelijk is.

Om een idee te geven waar ik mee bezig ben: onze vakantiekaart (waarschijnlijk bij vele andere branche) kent verschillende verlof soorten.
Zodra het saldo uren negatief wordt moet degene die de aanvraag verwerkt contact opnemen met de betreffende werknemer welke uren dan aangesproken moeten worden of dat de verlof aanvraag ingetrokken moet worden. Dit is niet logisch uit te voeren daar de keus bij de werknemer ligt.

Sjaakz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan