• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code opslaan in bepaalde map blijft vast lopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Code blijft vastlopen op het rode gedeelte in de code.
Heb goed gekeken of de map namen op die plaats staan en juist zijn gespeld en dit is zo.
Wat heb ik fout gedaan ?:eek:

Code:
Sub mailoutlook()



If vbNo = MsgBox("Ben je wel zeker dat je die mail wil verzenden", vbYesNo) Then Exit Sub

[COLOR="#FF0000"]pad = "G:\Pakketten\Everyone\Herstellingsaanvraag crown\Reeds aangevraagd\" & Format(Sheets("Reparaties").Range("B2"), "yyyy mm") & "\"
naam = "Reparaties aanvraag Crown van " & Sheets("Reparaties").Range("B2") & ".xls"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=pad & naam[/COLOR]


'ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=("G:\Pakketten\Everyone\Herstellingsaanvraag crown\Reeds aangevraagd" & "\Reparatie aanvraag Crown van   " & Format(Now, "dd-mm-yyyy hh" & "u " & "mm") & ".xls")'


  With CreateObject("Outlook.Application").createitem(olMailItem)
  .To = "davy.lenders@.be"
  .cc = ""
  .Subject = "Reaparaties aanvraag voor bt's of heftrucken " & Format(Now, "dd-mm-yyyy hh" & "u " & "mm") & ".xls"
  .body = Replace("Goedemorgen,##Bij deze stuur ik jullie een excel file waar in vermeld staat welke bt's of heftrucken er stuk zijn. #Gelieve deze zo snel mogelijk te komen maken.#Het kan zijn dat je meer mails krijgt op 1 dag dit is dan elke keer voor een andere reparatie.##Met Vriendelijke Groeten## medewerker###", "#", vbCr)
  .Attachments.Add ThisWorkbook.Path & "\" & ThisWorkbook.Name
  .Send
  End With
  

  ActiveSheet.Unprotect Password:="1230"
    Range("A6:B16,B2").Select
    Selection.ClearContents
  ActiveSheet.Protect Password:="1230", DrawingObjects:=True, Contents:=True
    
    
    Range("B11").Select
  Application.DisplayAlerts = False
  ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=("G:\Pakketten\Everyone\Herstellingsaanvraag crown\Reparaties Crown bt's.xls")
  Application.DisplayAlerts = True
  MsgBox "De e - mail is correct verstuurd ", vbInformation
End Sub

Bekijk bijlage Reparaties Crown bt's.xls

Het paswoord van het werkblad is "0000"
 
In de regel:
naam = "Reparaties aanvraag Crown van " & Sheets("Reparaties").Range("B2") & ".xls"

doe je geen format van Range("B2") waardoor er : tekens in de naam van het bestand terecht komen en die zijn niet toegestaan.
 
Al eerder heb ik aangegeven dat je met F8 door de code kan lopen. Je zal dan zien dat "naam" een waarde krijgt met daarin ":" en dan krijg je geen geldige bestandsnaam.
 
Je moet ook eerst een breakpoint zetten. Als je geen Breakpoint zet kan je de routine starten door op F8 te drukken. De eerste regel wordt dan geel. Druk weer op F8 om naar de volgende regel te gaan. Van iedere regel die voor de gele regel staat kun je nu de waarde van de variabelen bekijken door er met je muis boven te gaan hangen of deze in het Direct venster op te vragen.

Daarnaast is de oorzaak van je probleem nu 2x aangegeven.
 
Laatst bewerkt:
Zet de cursor achter Sub mailoutlook() en druk op <F8> (de functietoets) Zorg er wel voor dat de functietoetsen aanstaan. Je zal dan zien dat het stukje code geel gemarkeerd wordt. Na nogmaals op <F8> te drukken ga je naar de volgende stap etc.

Daarnaast is de oorzaak van je probleem nu 2x aangegeven.
en deze blijkbaar ook:d
 
Laatst bewerkt:
Hoe je nu door een code moet lopen met F8 weet ik nu.
Zo is er een popup naar boven gekomen dat er in de bestandsnaam tekens worden gebruikt die niet mogen gebruikt worden.

Het probleem is de : tussen de uren aanduiding in de bestandsnaam.
Heb dit proberen op te lossen om via celeigenschappen en ander opmaak te kiezen maar dan heb ik geen datum uur meer in bestandsnaam.

Hoe moet ik dit oplossen ?:eek:
 
Net zoals je dat in het Pad hebt gedaan uiteraard.
Zoals ik in #2 al aangaf.
 
Laatst bewerkt:
Denk zelf even na. Als de mapnaam met text is op te lossen dan moet het ongetwijfeld ook met een bestandsnaam lukken!
 
Lukt me niet.

Niet door de celeigenschappen aan te passen van b2.

Als ook dd mm jjjj uu mm ss in de vba toe te voegen .:confused:
 
Dan verwijs ik nogmaals naar mijn opmerking in #2.
Kijk wat je achter Pad met de Format functie en B2 hebt gedaan.
Dat moet er dus achter Naam ook mee gebeuren.
 
Was een zeer zware bevalling maar na een nachtje slapen is het eindelijk in orde :d:thumb:

Heb de code zo gezet nu

Code:
naam = "Reparatie aanvraag Crown doorgestuurd op " & Format(Sheets("Reparaties").Range("B2"), "dd-mm-yyyy hh" & "u " & "mm") & ".xls"

Bedankt voor jullie hulp en tijd :thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan