code Picturebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry_127

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
hoi,

hoe an ik in een picturebox die picProg heet de afbeelding in de code veranderen, dit werkt niet:

Code:
picProg.Picture = "afbeelding.jpg"

hoe kan ik dit wel werkend krijgen?

tegenvraag

Hallo,

ik ben benieuwd hoe jij de picturebox onder VBA gebruikt. Ik heb een tijd geleden zitten experimenteren met een picturebox , maar ik krijg de control niet aan de praat in mijn VBA-project (ms access)

Hij is wel aanwezig in de VB6-module, maar ik kreeg dit niet werkend. In een project met een picturebox in VB6 was het geen enkel probleem, maar ik wil het dus graag in VBA.

Heb jij een idee? Ik ben goed bekend met bibliotheken, dll's, ocx-en etx, maar ik geef eerlijk toe dat ik het na de eerste keer niet meer heb geprobeerd. Het is dus enigszins een luie vraag en een goede link op internet zou me al blij maken :D

om terug te komen op je vraag: heb je al gezocht op internet?

ik heb geen idee wat betreft dat vba, ik gebruik gewoon VB6 en lik erop in de tools balk.

Ik heb heel wat sites gehad en vind hem net pas, die microsoft msdn is ook niet veel want ik zocht erop en vond alleen maar veel moeilijkere toepassingen, maar niet de basis.

het goede is trouwens LoadPicture().

dus zal de status op opgelost zetten en je an beter met jou vraag een nieuw topic openen denk ik omdat je dan een andere titel kan nemen zodat er meer mensen kijken misschien.

Barry,

Als je in VB6 het programma Redtop in de hieronder vermelde(lange) directoty opent, dan laat dat programma je zien wat je zoal met plaatjes kunt gaan doen. Het programma laat een draaiende tol zien.

Hier is de directory:
C:\Program Files\Microsoft Visual Studio\MSDN98\99JAN\1033\Samples\Vb98\Picclip

Als de subdirectory MSDN98 niet bestaat, dan heb je MSDN (nog) niet geïnstalleerd.

Dennis.

thomrob,

Net als VB6 heeft Access ook een Toolbox waar een activex control voor plaatjes in voorkomt. Je kunt het image control gaan gebruiken.

Je krijgt de Tool-box te zien, wanneer je met een Form bezig is in Design-mode.

Ook het activex control "Microsoft Picture Clip Control, version 6.0" is in Access aanwezig, dit is het control wat ik hierboven aan Barry tipte.

Dennis.

niet gevonden

ik vind de Microsoft Picture Clip Control die jij hier noemt niet in mijn lijst mnet beschikbare controls. Heb je enig idee hoe ik deze kan installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan