• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

CODE Rang

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBBS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBBS

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2006
Ik heb een tabel waarin ik een rangbepaling wil doen.
Dit lukt niet met de gegevens die ik wil gebruiken.
Heb al allerlei mogelijkheden geprobeerd, maar telkens is er wel iets dat niet werkt.

Iemand een ideetje ?

Bijlagen

MBBS zei:
Ik heb een tabel waarin ik een rangbepaling wil doen.
Dit lukt niet met de gegevens die ik wil gebruiken.
Heb al allerlei mogelijkheden geprobeerd, maar telkens is er wel iets dat niet werkt.

Iemand een ideetje ?

Dit is een beter bestandje

Bijlagen

MBBS,
Hetgeen je wilt is, gezien de gegevens, niet mogelijk omdat de gegevens in de rijen 2 en 3 exact gelijk zijn. Dus een andere manier om tot een totaal in kolom AB te komen is er, volgens mij, niet. In eerste instantie heb ik geprobeerd het op te lossen door het rijnummer op te tellen bij het totaal van kolom AB maar dat gaf een probleen in de rijen 3 en 4. Maar na aftrek van het rijnummer komt er wel een positief resultaat voor alle vier de rijen in het voorbeeld. Overigens blijft het een soort loterij wie op nummer 1 of op nummer 2 komt te staan. Maar onder de huidige omstandigheden blijf je twee nummers 1 houden. Ik geef overigens mijn mening voor een betere.

OEPS !

Een foutje van mijnentwege :o
Dit zou in praktijk onmogelijk moeten zijn, dus, ik heb nu de kolommen AD - AE enz aangepast.

De kleinste tijden staan nu in kolommen AD, AE enz.
Indien gelijke punten zou de rij met de laagste tijd in AD voorrang krijgen.
Indien deze ook gelijk is dan zou AE de doorslag geven enz.

Ik hoop dat hiermede een oplossing mogelijk is...

MBBS zei:
OEPS !

Een foutje van mijnentwege :o
Dit zou in praktijk onmogelijk moeten zijn, dus, ik heb nu de kolommen AD - AE enz aangepast.

De kleinste tijden staan nu in kolommen AD, AE enz.
Indien gelijke punten zou de rij met de laagste tijd in AD voorrang krijgen.
Indien deze ook gelijk is dan zou AE de doorslag geven enz.

Ik hoop dat hiermede een oplossing mogelijk is...

Nu nog attachment bijvoegen :eek:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan