code router sitecom kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymondy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Mijn vraag bestaat uit 2 delen,

Hoe kan ik de code zoeken van mijn sitecom router?. Heb geprobeerd met ip nr en dan admin/admin maar krijg dan geen verbinding.

Wil de router draadloos aansluiten op 2e laptop (windows 7). Hoe moet ik dat doen? Heb ik daar speciaal de code van router voor nodig?,

Heel graag een duidelijk antwoord aub omdat ik wat ouder ben en een leek op computer gebied. Zou heel blij zijn met oplossing
groetjes

wat voor type router is het dan?

Haal het ding eens uit de meterkast en kijk op de achterkant. Daar zit een stickertje, met daarop een IP-adres en een paar codes die je mogelijk nodig hebt.

wat voor type router is het dan?

Haal het ding eens uit de meterkast en kijk op de achterkant. Daar zit een stickertje, met daarop een IP-adres en een paar codes die je mogelijk nodig hebt.

Het model is WL025. Er staan inderdaad cijfers op maar daar zitten ook letters tussen. Sorry voor mijn misschien gebrekkige uitleg

Probeer eens in te loggen zonder iets in te vullen. Dus geen admin oid.

De default inlogcode is niets.

WL-025 blank blank

hoi

als je je router reset komt het wachtwoord weer op standaard te staan
als het goed is

admin
admin

probeer ook eens

admin
password

dit was bij oude oude router ook zo

Om met windows 7 verbinding te maken doe je het volgende:
1. Start de computer op die je wilt verbinden met het netwerk.
2. Ga via Start naar het Configuratiescherm en kies daar voor Netwerkcentrum. In het Netwerkcentrum kies je voor "Verbinding met een netwerk maken".
3. Kies uit de lijst voor je eigen draadloze netwerk en klik op “verbinding maken”
4. Voer de beveiligingssleutel in als hierom gevraagd wordt (WEP of WPA-key, die staan ook op het stickertje achterop je modem) en klik op OK.
KLAAR!!!

Mocht het nou nog niet werken… trek de stekker van de router eruit, dan zou hij zichzelf moeten resetten. Alle eventuele wachtwoorden zijn dan vervallen. Mocht je het nodig hebben: IP-adres van een WL-025 is 192.168.0.1
Dan kom je in het router menu en kan je erop los knoeien met de instellingen. Doe daar als het ook maar even kan niets aan. Als het werkt, lekker afblijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan