• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code uitvoeren bij verlaten van cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeringZH

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2017
Berichten
100
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 6 Then
        Target.Value = Left(Target.Value, 4) & " " & UCase(Right(Target.Value, 2))
    End If

    If Target.Column = 7 Then
        Application.EnableEvents = False
        Target.Value = UCase(Target.Value)
        Application.EnableEvents = True
    End If
 End Sub

Bovenstaande regels werken wel, maar alleen als ik na het invullen en verlaten van de cel weer terug ga naar deze cel (inklikken)
Kan het nu ook dat de postcode en de hoofdletters direct worden aangepast bij het verlaten van de cel? Dus 1234aa wordt dan gelijk 1234 AA en zo ook met plaats wordt PLAATS.

SeringZH
 
#emields

Werkt prima voor de postcode, maar met de plaatsnaam gaat er iets niet goed. Vanuit de cel met de PC ga ik dus direct naar de cel voor de plaats. PC wordt goed gezet, maar....als ik dan een plaats invoer begint dat ergens op de sheet en wordt dan na de tabtoets wel weer in de goede cel geplaatst, maar niet met de juiste opmaak.

SeringZH
 
dan zal er nog wel ergens een andere code staan
 

Bijlagen

  • hoofdletters.xlsm
    13,5 KB · Weergaven: 21
@emields

Met deze code werkt dus inderdaad perfect. Bedankt voor de tip. Blijft voor mij een raadsel wat er fout was m'n code

Groet,

SeringZH
 
Als er verder geen vragen zijn vergeet dan niet in uw eerste post de vraag als opgelost te zetten.
veel sucses
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan