• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code VBA vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Sub SelecteerCel(Sheet As String)
Cells.Font.Bold = False
Select Case Sheet
Case "Sheet1"
Range("A11").Select
Selection.Interior.ColorIndex = 8
Case "Sheet2"
Range("B3").Select
Case "Sheet3"
Range("C1").Select
End Select
Cells.Font.Bold = True
End Sub

Zoals jullie weten helpt VBA u terwijl u code invoert. Maar als ik Range("A11").Select
had getypt en daarna de regel Selection. typte dan gaf hij geen voorstel meer ook niet
als ik de toetsencombinatie CTRL+SPATIE deed, want dan krijg je normaal het overzicht van de bibliotheek (F2) en dat doet die niet. Dus je moet vanbuiten weten wat er moet komen. Kan iemand zeggen hoe dit komt dat VBA niet altijd een voorstel geeft of de toetsencombinatie niet werkt??

Groeten, Mark.

Weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar zat je in de gewone modus, en niet in de modus die je krijgt als code uitvoert en een fout tegenkomt (een regel in het geel)?

Ik heb dit trouwens ook al meerdere keren meegemaakt; gewoon vele methoden en eigenschappen van een object kennen is een oplossing... :D

Wigi

Zat gewoon een code te typen of over te typen zoals gewoonlijk.

Dus in sommige gevallen, moet je het gewoon zelf weten als ik het goed begrijp?

Heb dit zelfde probleem.
Veel snippets bewaren van standaard code en hier lering uittrekken.
Ik gebruik ook veel van de voorbeelden op helpmij, ook voor archief doeleinden. spaart me weer een boek uit, ben toch een hollander (LOL).

En onthoud: de tweede keer gaat het altijd sneller :).

Groet,
Ferenc

Beste Mark ben je met één project bezig of met drie verschillende? Want ik zie hier en hier ook vragen omtrent VBA codes. En het riekt naar één project als dat zo is zou ik je willen verzoeken om in één en dezelfde topic te blijven. Zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Ik weet niet of dit berichtje hier goed staat, maar euh Huijb:

een dikke proficiat voor het bereiken van 5000 posts :shocked: :eek: :thumb:

In naam van zij die ooit geholpen werden door jou: bedankt :thumb:

Wigi

Aan Moderator

Het gaat niet om hetzelfde project, maar lijkt een beetje verwarrend, zal in het vervolgen de titel meer specifiëren.

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan