Code verkeerd? Of werkt het gewoon niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

woutiboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2012
Hallo,

Ik heb een HTML-website, met daarin een 'contact formulier'.
HTML:
<form action="mailto:wout.ceulemans@gmail.com" method="post">
          <div class="form_settings">
            <p><span>Name</span><input class="contact" type="text" name="your_name" value="" /></p>
            <p><span>Email Address</span><input class="contact" type="text" name="your_email" value="" /></p>
            <p><span>Message</span><textarea class="contact textarea" rows="8" cols="50" name="your_enquiry"></textarea></p>
            <p style="padding-top: 15px"><span>&nbsp;</span><input class="submit" type="submit" name="contact_submitted" value="submit" /></p>
          </div>
        </form>

Het doet het niet, ik stuur een mailtje, Naam wout, Emial (mijn Email) en als text 'Test'.

Ik checkte mijn spam box... niets!

Staat dit op een website of draai je het op je eigen pc om te testen?

En waar staat de gebruikersnaam + wachtwoord van je gmail.com e-mail? [Moet xxxx@gmail.com zijn met het bijbehorende wachtwoord. xxxx vervangen door het juiste, zie ook je script wat het moet zijn.]
En waar staat de mail-server van gmail.com vermeld? [Moet smtp.gmail.com zijn]
En waar staat welke poort er gebruikt moet worden voor verbinding met de mail-server van gmail.com? [Moet poort 465 zijn]
En waar staat ingesteld dat je een beveiligde verbinding moet gebruiken? [Moet SSL of TLS beveiliging zijn]

Kortom: Er klopt weinig van, want het is helemaal niet compleet.

Tijs.

Deze code heb ik in een HTML site gekregen. Er stond alleen vermeld dat je E-mail adres moest invullen.

Momenteel staat de site online. Via mijn ipod lukt het wel :S.

Een mailto link gebruikt de instellingen op de computer van de bezoeker. Als daar dus geen geldige/werkende email-instellingen staan, dan gaat het niet werken. Op je iphone zal dat wel al in orde zijn, vandaar dat het daar wél werkt.

Natuurlijk is dit contactformulier niet aan te bevelen, want elke bezoeker die een mail stuurt met het contactformulier heeft jouw e-mail adres in zijn lijstje bij Verzonden Items staan in zijn e-mail pakket, dus jouw e-mail adres kan (potentieel) geoogst worden voor spam-doeleinden, maar dat terzijde. Ik zou een contactformulier altijd laten versturen vanuit de mailserver, dus niet vanuit de bezoeker. [Daarvoor moet je dan natuurlijk andere voorzieningen treffen.]

Ga eerst maar eens testen met de volgende code, en check eerst goed na of er wel goedwerkende e-mail instellingen zijn op de pc waarmee je test. Ga pas daarna delen van jouw code gebruiken en testen.

<FORM METHOD="post" ACTION="mailto:xxx@gmail.com?SUBJECT=Contactformulier" ENCTYPE="text/plain">
</FORM>

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan