• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code vertalen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is idd een mogelijke uitgangspositie. Integreer dit in de code van post # 3.

Daarna gebruik je F8 om door de macro te stappen en wijzigingen aan te brengen zodat die doet wat je wil. Zie post van Finch.

hallo
ik kom er in ieder geval geen stap verder mee zo kom ik nooit tot een oplossing:(

met vr gr
Jack

Jack, plaats eens een voorbeeldbestandje met wat brongegevens en waar je ze naartoe wil

Mvg

Rudi

Hallo

Wat doet dit stukje precies? Dim Ws As Worksheet
En wat betekent Ws?

Met vr gr
Jack

Ws is de naam van een variabele die jij kiest. Technisch gezien gaat VBA dit gebruiken om een verwijzing te maken naar een stukje van het geheugen, waar de inhoud van die variabele gaat bijgehouden worden.

Misschien toch maar eens langs de plaatselijke bibliotheek lopen en een boek over VBA halen? (absoluut niet denigrerend bedoeld, integendeel zelfs.) Anders ga je tegen zulke dingen blijven aanlopen, ook in de toekomst.

Laatst bewerkt:
Misschien toch maar eens langs de plaatselijke bibliotheek lopen en een boek over VBA halen? (absoluut niet denigrerend bedoeld, integendeel zelfs.) Anders ga je tegen zulke dingen blijven aanlopen, ook in de toekomst.
Ik heb zelfs een boek over VBA, maar zodra je gaat werken met VBA loop je toch weer onverwachts tegen problemen op die zo'n boek net niet ondersteund. Of ze switchen van Excel naar Word. Maar daarbij heb ik er nog wel veel aan want ik leer er nog steeds dagelijks van.Terug naar mijn probleem...

Ik denk dat ik de offset procedure in mijn code moet verwerken, zou dat kunnen? Of ben ik dan een stap te ver ..?

Met vr gr
Jack

Hallo

Wat doet dit stukje precies? Dim Ws As Worksheet
En wat betekent Ws?

Met vr gr
Jack

Bij het programmeren wordt het ten zeerste aangeraden om variabelen te declareren.
Bij het declareren benoem je een verwijzing naar een gedeelte van het geheugen.

Bijv.:
Dim Ws As Worksheet

Ws is nu gedeclareerd als een Worksheet.

Je kunt zelf een naam verzinnen ipv Ws maar ik raad je aan om een naam te kiezen dat de variabele in de naam heeft.

Dim sNaam As String
Dim iTeller As Integer

Wat als je niet declareert?
Dan wordt alles beschouwd als een Variant, neemt het dus onnodig extra geheugenruimte in beslag en wordt dat door collega ontwikkelaars die het bestand (eventueel) moeten aanpassen niet in dank afgenomen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb dit uitgedokterd maar het is nog geen succes :confused:
De code loopt wel maar ik zie nog geen resultaat.
Ik kom er maar niet achter waar het fout gaat :(
wie kan me helpen hiermee?

met vr gr
Jack
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
Dim Ws                  As Worksheet
Dim d                   As Range
Dim c                   As Range
Dim legeregel           As Integer

Set Ws = Sheets("Fustbon")
    With Ws.[C24:C54]
         For Each c In Ws.[C24:C54]
            Set d = .Find(Sheets("Fustoverzicht").[J2:S2].Value, LookIn:=xlValues)
                If c.Offset(, 11).Value <> "" Then

c.Offset(, 11).Value = d.Offset(1, 0).Value
    Sheets("Fustoverzicht").Range("B4").Value = Sheets("Fustbon").Range("N14").Value
    Sheets("Fustoverzicht").Range("C4").Value = Sheets("Fustbon").Range("N13").Value
    Sheets("Fustoverzicht").Range("D4").Value = Sheets("Fustbon").Range("D13").Value
    Sheets("Fustoverzicht").Range("E4").Value = Sheets("Fustbon").Range("D14").Value
    Sheets("Fustoverzicht").Range("F4").Value = Sheets("Fustbon").Range("D15").Value
    Sheets("Fustoverzicht").Range("G4").Value = Sheets("Fustbon").Range("G15").Value
    Sheets("Fustoverzicht").Range("H4").Value = Sheets("Fustbon").Range("D16").Value
    Sheets("Fustoverzicht").Range("I4").Value = Sheets("Fustbon").Range("E16").Value
                End If
            Next c

End With

End Sub

Ik heb de code aangepast in bijgevoegd bestand.

Een aantal opmerkingen.
1. De code voor de adresgegevens was hardgecodeerd.
2. De code voor de adresgegevens stonden in een lus en dat hoeft niet.
3. Je had een foutgemaakt in de zoekfunctie.

Het resultaat van de aanpassing staat in rij 9 van het werkblad "Fustoverzicht".

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

hallo
en om de legeregel nog een kleur te geven hoe werkt dat.
Ik had zelf wat verzonnen maar dat werkt niet

Met vr gr
Jack

Code:
Range("B" & legeregel).Resize(1, 18)
    With Selection.Interior
        .Pattern = xlPatternLinearGradient
        .Gradient.Degree = 90
        .Gradient.ColorStops.Clear
    End With
    With Selection.Interior.Gradient.ColorStops.Add(0)
        .ThemeColor = xlThemeColorDark1
        .TintAndShade = 0
    End With
    With Selection.Interior.Gradient.ColorStops.Add(0.5)
        .Color = 255
        .TintAndShade = 0
    End With
    With Selection.Interior.Gradient.ColorStops.Add(1)
        .ThemeColor = xlThemeColorDark1
        .TintAndShade = 0
    End With

Laatst bewerkt:
Ik heb de code aangepast in bijgevoegd bestand.

Hartelijk dank hiervoor :thumb:
Ik heb er in ieder geval weer wat van opgestoken :)

met vr gr
Jack

***Als we alles al wisten bestond dit forum niet!***

Het bestand is aangepast zodat de nieuwe regel in het rood komt te staan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Code:
    With Selection.Interior
        .Pattern = xlPatternLinearGradient

Als je code zoals dit gebruikt, wat is Selection hier?

En 2de vraag, wat is het nu van
Code:
, wat trouwens sowieso een foutmelding geeft tegen de syntax in VBA, omdat er bvb. geen methode gebruikt wordt of geen eigenschap ingesteld wordt.

Wigi

Het bestand is aangepast zodat de nieuwe regel in het rood komt te staan.

Nu vraag ik misschien wel iets te veel, zou het ook mogelijk zijn om bijv. 2 kleuren te gebruiken en dan te wisselen van kleur dus rood, wit, rood, wit enzv

met vr gr
Jack

Nu vraag ik misschien wel iets te veel, zou het ook mogelijk zijn om bijv. 2 kleuren te gebruiken en dan te wisselen van kleur dus rood, wit, rood, wit enzv

met vr gr
Jack

Ajax-fan?:p

Wanneer wil je de kleuren wit, rood, wit, etc zien?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ajax-fan?:p

Wanneer wil je de kleuren wit, rood, wit, etc zien?

Nee doe dan maar PSV :p

elke keer wanneer er een regel geplaatst wordt zou ik graag willen hebben dat die regel de ene keer rood is en bij de volgende regel weer wit. En zo elke keer om en om. Nu heb ik een stukje code gevonden maar dat werkt niet naar wens, misschien valt er nog wat aan te sleutelen zodat die wel werkt.

met vr gr
Jack

Code:
Sub opvullen()
Dim lRij As Long
    lRij = 3
    Sheets("Fustoverzicht").Range("B3:S1000").Interior.ColorIndex = xlNone
    While Range("B" & lRij).Value <> ""
       Range("B" & lRij & ":S" & lRij).Interior.Color = vbRed
       lRij = lRij + 2
    Wend
End Sub

Ik heb de code aangepast zodat de kleuren rood en wit om en om in de tabel komen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ik heb de code aangepast zodat de kleuren rood en wit om en om in de tabel komen.

Dank je Roncancio,

Ik heb nu wat ik hebben wilde en heb nu alles aangepast aan het orginele bestand.
Het werkt nu prima, precies zoals ik het wilde hebben.:)

Met vr gr
Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan