code voor een berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

teetje82

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2011
Hallo,

Ik heb een issuedatabase gemaakt waarin een berekening wordt gemaakt
Verstreken tijd in dagen: [datum opgelost]-[datum uitgezet]
De uitkomst staat nu dus in de rij (verstreken tijd in dagen)
Nu wil ik een berekening maken in een nieuwe rij waarin wordt weergegeven dat bij elk issue dat binnen 42 dagen is opgelost ( JA) komt te staan en alles na 42 dagen (NEE)
Ik heb geen idee welke code ik daarvoor moet gebruiken.
Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk omschreven.

Wie kan me helpen?

Nog even afgezien van het enigszins vreemde gebruik van het woord RIJ (we hebben het hier over Access, en niet over Excel, en bovendien bedoel je dan waarschijnlijk ook nog Kolom...) kun je met een IIF functie je berekening maken:

Op Tijd:IIF([datum opgelost] Is Null;"";IIF([datum opgelost]-[datum uitgezet]>42;"Nee";"Ja"))

Ik heb er een dubbele IIF van gemaakt, omdat je waarschijnlijk niet wilt dat er Ja of Nee komt te staan als de call nog open staat, en je nog geen [Datum opgelost] hebt.
Deze formule zet je in een nieuw VELD in je queryontwerp.

He dat is snel antwoord! top!
Kan ik i.pv. null er ook nog zoiets inzetten als ( open)?

De [datum opgelost] Is Null;"" is de vergelijking op het datumveld; die kun je inderdaad wel vervangen door:
[datum opgelost] Is Null;"Open"

Access geeft overigens de volgende fout aan:

The expression you entered contains ivalid syntax.

De cursor gaat hierop staan
Op Tijd:IIF([datum opgelost] Is Null --> ; <-- "";IIF([datum opgelost]-[datum uitgezet]>42;"Nee";"Ja"))

Ik weet niet of dit betekent dat hier een fout zit?

Laatst bewerkt:
Het zou kunnen, dat je een komma gebruikt als lijstscheidingsteken. Bijvoorbeeld omdat je met een Amerikaanse versie werkt. In dat geval ziet het verhaal er zo uit:
Code:
Op Tijd:IIF([datum opgelost] Is Null,"Open",IIF([datum opgelost]-[datum uitgezet]>42,"Nee","Ja"))

Je hebt gelijk, het werkt nu wel!
Ik gebruik een engelse versie van access 2010.

Bedankt voor je support en snelle reactie!
Je mag hem sluiten.

Dat zou ik nog wel willen doen ook, ware het niet dat (gelukkig maar) alleen de vraagsteller dat mag. Rechtsonder heb je daar een linkje voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan