• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code voor fileformat

Status
Niet open voor verdere reacties.

HierEnNu

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Forumleden,

Ik heb de volgende code om bestanden weg te schrijven:

Code:
 With myWb
        .SaveAs Filename:="H:\Finbel\Begroting\Begr2010\Productenraming\Test\LIAS" & r.Text, FileFormat:=xlExcel9795
        .Close
    End With

De bedoeling is dat bestanden als Excel-files worden wegsgeschreven. Dit wil echter maar niet lukken. Ik heb al vanalles geprobeerd voor het FileFormat, maar er blijven bestanden uitrollen die wel geopend kunnen worden met excel, maar niet de extensie "xls" mee krijgen.
Kan iemand mij aangeven hoe ik dit oplos?

Groeten,

M.

Je moet de .xls wel toevoegen in je bestandsnaam :

Code:
dus bv "H:\Finbel\Begroting\Begr2010\Productenraming\Test\LIAS.xls". file format: = xlExcel9795

Joske

Ik heb het opgelost.
Ik heb het veld waar de r.value wordt opgehaald aangepast.
Daar stond eerst b.v. 01.01 en daar heb ik 01.01.xls van gemaakt. dan werkt het wel.

Een ieder bedankt voor het meedenken.

Groeten,

M.

With myWb
.SaveAs Filename:="H:\Finbel\Begroting\Begr2010\Productenraming\Test\LIAS" & r.Text & ".xls", FileFormat:=xlExcel9795
.Close
End With

Voor een volledig overzicht van bestandsformaten, kijk eens op mijn site, bij Excel > VBA-code > Bestandsformaten.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan