• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code voor het doorzoeken van een werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dashel

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2007
Hallo beste mensen,

Ik wil via een macro een werkblad doorzoeken naar onenigheden m.b.t. norm aantallen en actuele aantallen.
Wanneer dit het geval is wil dat een msgbox mij een waarschuwing geeft.
Ik zou niet weten hoe ik dit moet opnemen. Weet iemand een code hiervoor?
Of kan iemand mij in de goede richting sturen of een aanzet geven in welke richting ik moet zoeken in VBA?

Bedankt,

Dashel

Kan je eerst het forum eens doorzoeken aub. Dit is nog maar een paar dagen geleden gemaakt geweest:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=311591

Wigi

Hi Wigi,

die code heb ik inderdaad al gezien, geprobeerd en getracht te begrijpen.
Ik wil gewoon dat ik op een knop druk en dat de macro kijkt of er onenigheden tussen 2 verschillende waarden zit en mij dus waarschuwt wanneer dit het geval is.

Ik probeer stapje voor stapje iets op te steken uit de codes die rondzwerven op o.a. deze site. Dus ik probeer het wel maar het lukt niet in dit geval.

Dashel

kijkt of er onenigheden tussen 2 verschillende waarden zit
Is dat altijd uit dezelfde velden?

Code:
Sub CheckValue()
    If Sheets("Blad1").Range("A1").Value <>Sheets("Blad2").Range("A1").Value Then
        Msgbox "Bladiebladiebla...."
    End If
End Sub

Is dat altijd uit dezelfde velden?

Code:
Sub CheckValue()
    If Sheets("Blad1").Range("A1").Value <>Sheets("Blad2").Range("A1").Value Then
    End If
End Sub

Hi Radjesh,

bedankt voor jouw hulp!:thumb:
als ik de range wil aanpassen, kan ik dan gewoon kolom D met G vergelijken?

Dashel

Bijvoorbeeld

Code:
Sub CheckValue()
    If Sheets("Blad1").Range("D1").Value <>Sheets("Blad2").Range("G1").Value Then
    End If
End Sub

En kan je niet voor voorwaardelijke opmaak gaan?

Hi Wigi,

Daar dacht ik in het begin ook aan, maar in mijn optiek niet erg praktisch
want elke dag krijg ik ong. 7000 regels te verwerken.
Die kopieer ik uit een database naar excel voor verschillende berekeningen.
Ik moet wel vermelden dat ik voorwaardelijke opmaak alleen gebruik om de opmaak van de cellen te veranderen. Dus misschien is het wel mogelijk maar daar kom ik niet uit.

Bedankt,

Dashel

Bijvoorbeeld

Code:
Sub CheckValue()
    If Sheets("Blad1").Range("D1").Value <>Sheets("Blad2").Range("G1").Value Then
    End If
End Sub

pak ik dan de hele kolom of alleen D1 <> G1?

Dashel

Hi Wigi,

Daar dacht ik in het begin ook aan, maar in mijn optiek niet erg praktisch
want elke dag krijg ik ong. 7000 regels te verwerken.
Die kopieer ik uit een database naar excel voor verschillende berekeningen.
Ik moet wel vermelden dat ik voorwaardelijke opmaak alleen gebruik om de opmaak van de cellen te veranderen. Dus misschien is het wel mogelijk maar daar kom ik niet uit.

Bedankt,

Dashel

Zie bij Voorwaardelijke opmaak, dan "Formule is" en vervolgens geef je je formule in zodanig dat er als uitkomst WAAR of ONWAAR zou zijn. WAAR cellen worden gekleurd, ONWAAR cellen niet.

Wigi

Zie bij Voorwaardelijke opmaak, dan "Formule is" en vervolgens geef je je formule in zodanig dat er als uitkomst WAAR of ONWAAR zou zijn. WAAR cellen worden gekleurd, ONWAAR cellen niet.

Wigi

Hi Wigi,

dat wou ik ook gaan doen maar toen bedacht ik me dat er dan weer een hulpkolom nodig is om ze te filteren. Of om dagelijks alle rijen af te zoeken naar een gekleurde.
Naar aanleiding van http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=311591 kwam ik op het idee om het via VBA te doen, dus vandaar. In ieder geval bedankt dat je moeite voor mij/ons doet:thumb:

Dashel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan