• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

code voor ingewikkeld iets wat ik wil

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelkok724

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Berichten
117
Ik ben voor een vereniging van eigenaren bezig een spreadsheet te maken. Deze bestaat uit meerder bladen.

Ik wil nu dat indien men in cel (i2) ja selecteerd (ik heb een dropdown met ja/nee keuze gemaakt) dat de tekst ui cel (d2) gekopieerd wordt naar een andere sheet en daar bv in cel a1 wordt gezet.

In kolom i komt een hele lange lijst met steeds een ja of een nee keuzen en steeds moet de tekst uit dezelfde regel maar dan de d cel gekopieerd worden. Dus bv i5 is ja dan de tekst uit d5 kopieren naar cel a5 andere sheet.

Ik ben echt nog maar een beginner met excel dus weet niet eens of dit kan, de file kan je hier evt bekijken

http://www.keepandshare.com/doc/view.php?id=518136&da=y

dan weten jullie waar het over gaat. Ik wil dus als iemand ja bij een bepaalde aktie selecteerd deze aktie een nieuwe lijst vormt welke besproken moet worden op een vergadering van onze VvE

Alvast bedankt voor de hulp :)
 
In cel A2 (vb.) invullen: =ALS(I2="JA";D2;"")

Lijkt me de simpelste oplossing

Of: in het geval van een andere sheet: =ALS(sheetnaam!I2="JA";sheetnaam!D2;"")
 
Laatst bewerkt:
Als beginner kun je het beste met de ingevoegde formule werken en de blanco regels eruit filteren.
Op blad ALV heb ik de formule toegepast tot +/- 40 rijen, deze kan doorgetrokken worden tot zover als nodig.
De gegevens uit Kolom D worden overgenomen indien kolom I "Ja" is gekozen.

Cobbe
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan