• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Code voor meerdere cellen automatisch dezelfde kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riannebb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 okt 2016
Beste,

Ik heb gezocht in het forum en vond wel soortgelijke vragen, maar geen uitleg (wel bestandjes waar het in gemaakt was, maar dan kom ik er nog niet uit)
Ik maak een werkplanning en wij werken met verschillende groepen die ieder een eigen kleur in excel hebben. Wanneer er een afspraak voor een groep in gezet moet worden, noem ik de naam van die groep in kolom F. Het lukt me wel om de naam van de groep met voorwaardelijke opmaak aan de goede kleur te koppelen, zodat dat ene vakje de juiste kleur krijgt. Ik wil echter dat wanneer ik in F12 de naam van een groep typ, F12, G12,H12 en I12 dezelfde kleur krijgen, zonder dat daar ook de naam van de groep komt te staan. (en dat dan ook voor F13 etc.)

Ik weet dat het kan, want het is een collega al gelukt bij andere groepen, maar hij werkt hier helaas niet meer.. ;-) Wie o wie kan mij uitleggen hoe ik dit doe?

Dank voor jullie reacties, groetjes Rianne

Code:
=$F12="groepsnaam"
volstaat, als je die maar toekent aan alle vier de cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan