Code werkt perfect in verscheidene excelbestanden behalve deze ? (@HSV)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sp0ns

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2016
Collega's,

Ik weet niet goed of dit een vraag over VBA of over Excel zelf is, hangt een beetje van het antwoord af.
Een tijdje geleden werd er door HSV een code voor mij ontworpen (waarvoor nogmaals zeer veel dank).
De code in bijlage wordt in 4 andere Exceldocumenten gehanteerd waar hij perfect doet wat er verwacht wordt (nagaan in 5 tabbladen of er drie maal een exact gelijkaardige naam in een exact gelijkaardige cel in het rood geschreven voorkomt).

In het Exceldocument in bijlage wordt dezelfde formule gehanteerd maar werkt het programma niet zoals verwacht. Het is me opgevallen dat er een bijkomende voorwaarde lijkt te zijn waarin in het eerste tabblad de exacte naam ook reeds in het rood moet staan, wat niet verwacht wordt vanuit de formule ?

Heeft er iemand enige idee van wat er misloopt ?

Met vriendelijke groet,

Maarten

Bijlagen

In de bijlage staan geen formules, maar VBA code.

In de bijlage staan ook erg veel slordigheden: die kunnen voor onverwachte problemen zorgen.

Doorloop de code met F8 dan ontdek je vanzelf waar het euvel zit.

Dat deze code in andere bestanden wel werkt geloof ik niet.

Gebruik geen code die je niet begrijpt.

@snb

Klopt

Gelieve duidelijker te zijn in wat je bedoelt; layout, input vanuit tabbladen, VBA-code, ... ?

Heeft geen nut want het gaat hier niet om een "fout" in de code.

Zie bijlage.

Ik begrijp de code en deze code is ook correct, zie bijlage

Met vriendelijke groet,

Maarten

Bijlagen

In je eerste bijlage staat in het eerste blad geen enkele rode tekstkleur.
Alles is afhankelijk van je eerste blad in de code.

Code:
[COLOR=#ff0000]set sh [/COLOR]= sheets(sheets.count -4) sh is [COLOR=#0000ff]blad5 - 4 = blad1[/COLOR]
if [COLOR=#ff0000]sh.[/COLOR]cells(i,j).font.color = vbred then

In het controleren op fouten ging ik er ook vanuit dat het een vereiste moest zijn om in het eerste tabblad reeds een "rode naam" te hebben staan. Maar dan begrijp ik niet waarom in de tweede bijlage "computeratelier" (en in 3 andere Excelbestanden) de code wel werkt en hier geen "rode naam" in het eerste tabblad staat ?

Kan de code ook aangepast worden zodat het geen vereiste is dat in het eerste tabblad reeds een "rode naam" moet staan ?

Test het zo maar eens weer.
Het is nu niet afhankelijk van het eerste blad.

Ik heb onderstaand schrijven die in de code als tekst was opgenomen als voorwaarde genomen.
"Welke patiënten zijn over vijf tabbladen drie maal achtereen afwezig geweest in een sessie ?"

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan