CODEC bij Mediaplayer

• Onderwerp starter Onderwerp starter jan42
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Bij edonkey heb ik een filmpje gedownload en als ik dat draai, komt de melding "fout tijdens het downloaden vamn de codec". Wat is er nodig om van deze foutmelding af te komen. Als ik in google zoek naar codec, krijg ik 2 miljoen hits!:(

Geplaatst door jan42
Bij edonkey heb ik een filmpje gedownload en als ik dat draai, komt de melding "fout tijdens het downloaden vamn de codec". Wat is er nodig om van deze foutmelding af te komen. Als ik in google zoek naar codec, krijg ik 2 miljoen hits!:(

Als het om een *.avi-bestand gaat, dan kun je met Gspot kijken welke codecs nodig zijn.

GSPOT helpt niet echt.

Het gaat om een AVI-bestand. Als ik GSPOT draai, kan ik de avi-file inlezen en bij "Render" komt een "partial failure". De uitleg zegt dan dat "Some of the streams in this movie are in an unsupported format". Heb ik nou een probleem (het downloaden van de avi-file duurde ruim 40 uur)?

Avi speelt alleen goed af als je pc de juiste codec ter beschiking heeft, schijnbaar heeft ie dat nie en probeert wmp de codec te downloaden. Iets wat niet lukt schijnbaar. ("fout tijdens downloaden codec krijgt")

Als het goed is geeft Gspot ook aan welke codec je mist.

Heb je eiglijk zelf al avi codecs geïnstalleerd?
Als je nog geen codecs geïnstalleerd hebt, kun je imo het beste fddshow en ac3filter installeren. Dan speelt 99% perfect af.

avi codecs heb ik niet geinstalleerd. Mijn PC heeft W98SE. Gspot geeft niet aan welke codec ik mis (of ik zie niet waar hij dat aangeeft). Wie is imo en waar kan ik fddshow en ac3filter vinden (google geeft weer bijna 2000 hits waar ik niet uitkom)?

Re: http://codecs.nm.ru/

Het is gelukt om de film aan de praat te krijgen. Op WXP lukt het me, maar niet op W98. Geen probleem overigens omdat ik de film nu toch gezien heb.
Hartelijk dank voor de goede adviezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan