codec windows moviemaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

aarie

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
nou ik heb dus een probleempje ik was een filmpje aan het maken in windows moviemaker nou wil het dat die stukjes allemaal in een film staan door een vriend van mij bij elkaar gegooid en toen via msn naar mij gestuurd maar als ik die film in windows moviemaker wil importeren krijg ik deze error

Het bestand C:\Documents and Settings\mijn naam\Bureaublad\naamvanfilmpje.avi kan niet worden geïmporteerd omdat de codec die is vereist voor het afspelen van het bestand niet op de computer is geïnstalleerd. Als u al hebt geprobeerd om de codec te downloaden en te installeren, sluit u Windows Movie Maker, start u het programma opnieuw en probeert u vervolgens het bestand nogmaals te importeren.

ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen ik heb op verschillende fora rondgeneusd en er werd gezegd dat ik defilerpak moest downloaden en dat heb ik gedaan maar het gebeurt nogsteeds :""( ik hoop dat iemand mij snapt en me kan helpen met dit probleem

PS, ik ben dyslectisch dus het kan zijn dat het hier en daar wat vaag is maar dat moet je dan maar zeggen dan probeer ik het op een andere manier te verwoorden

BVD,, aarie

Om in ieder geval de codec op te halen die je nodig hebt, kun je het beste het K-Lite Codec Pack downloaden. Neem dan K-Lite Codec Pack Standard 3.4.0, want anders haal je wel erg veel "ballast" op, waarvan je het meeste niet nodig hebt. Als er tijdens de installatie gevraagd wordt of bestaande codecs in je systeem vervangen mogen worden, zeg dan "Ja". Als er ook nog (allerlei) mediaplayers aangeboden worden, dat laat ik aan jou over, je hebt ze niet nodig voor die codecs. Na installatie voor de zekerheid je PC herstarten. Lukt het nu wel?

Ga in Windows Movie Maker naar Extra, Opties en dan naar het tabblad "Comptabiliteit". In een venster staan diverse codecs, haal alle vinkjes voor die codecs weg, behalve bij degenen waar C:\WINDOWS\system32\*.* in het pad staat. Sluit Movie Maker af, herstart voor de zekerheid je PC. Gaat het nu wel?

(Voor *.* staat een bestandsnaam.)

ik ga nu werken zal het morgen proberen BVD aarie:thumb::thumb::thumb:

Kijk dan meteen (bedacht ik nog) bij Opties, maar dan op het tabblad Algemeen, of er een vinkje staat voor de regel "Codecs automatisch downloaden."

nee dat had ik al geprobeerd van die codecs automatisch downloaden;) ik ga zo proberen van die andere maar ben nu niet op mijn eigen computer

nee werkt nogsteeds niet ik heb nu alle 3 uw oplossingen geprobeerd en het werkt niet :"(

Welke Windows Movie Maker heb je? De versie 2.0 of versie 2.1? Dit vind je in Moviemaker onder Help >> Info...

dit krijg ik te zien misschien heb ik een oude versie ofzo :P
wmmpg1.png

ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen

Deïnstalleren via het onderdeel Software in het configuratiescherm, daarna kun je hem hier downloaden en opnieuw installeren.

Daarna kijken we verder. :D

Wat is niet gelukt? Het deïnstalleren, het installeren of het werkende krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan