codecs beheren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elfae

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2011
Berichten
2
hallo,
Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe laptop met windows 7(64b), de laptop doet het prima en er zijn geen grote problemen maar ik vind het lastig om verschillende functies terug te vinden.
Op de vorige laptop stond namelijk XP geïnstalleerd en daar kon je via apparaatbeheer je audio en video codecs vinden.
Ik heb nu op meerdere sites gekeken en gezocht maar ik heb nergens kunnen vinden waar een soortgelijk menu staat in Windows 7.
Mijn vraag is dus, is er in windows 7 een overzicht van je codecs te zien en zo ja, waar staat dat?
Als dat er niet is in windows 7, hoe moet je dan codecs verwijderen
Bij voorbaat bedankt ;)
 
Hoe meer codecs op jouw systeem aanwezig zijn, des te meer verschillende videoformaten je kunt afspelen. Om gedetailleerde informatie te krijgen over welke codecs al op jouw computer aanwezig zijn, zijn er verschillende manieren. Omdat de codecs onder meer gebruikt worden door Windows Media Player kun je via dit programma de gewenste informatie vinden.
Combineer [windowstoets+r] -> typ: wmplayer, Open het Help-menu en kies Over Windows Media Player.
Klik onder in het gelijknamige dialoogvenster op de link Informatie voor technische ondersteuning.

Je kunt Windows 7 Codecs downloaden via: http://www.shark007.net/win7codecs.html
 
Laatst bewerkt:
@ Mik ZjeggerBij Programma's en onderdelen staat maar een deel van de codecs, niet allemaal(en laat de rest nou juist de codecs zijn waar ik vanaf wil).

@Dorado, bedankt, nu weet ik in ieder geval waar ik de codecs kan zien die er geïnstalleerd zijn ^^.
In het Shark codec pack zit een erg handig programma'tje, zo kan ik zelf codecs aan of uit schakelen.

Bedankt!! mijn vraag is hier wel mee beantwoord. :D
 
Fijn om te horen dat je er mee geholpen ben!
Kun je in de donkerblauwe balk in je vraagposting klikken op "Vraag is opgelost'? Die met Vraag is opgelost, Onderwerp Opties e.d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan