• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Coditionele opmaak als cel niet leeg is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hahaHans

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Ik wil een cel een kleur geven als er "iets" in die cel staat, ongeacht wat dat is. De methode die ik daarvoor gebruikte was om die cel te vergelijken met een cel waarvan ik weet dat hij altijd leeg is en hem te kleuren als ze niet hetzelfde zijn. Maar als ik een ' in mijn cel zet, dan denkt de conditionele opmaak van excel nog steeds dat die cel gelijk is aan mijn lege cel. Hoe maak ik mijn conditionele opmaak zodat het wel altijd goed gaat? Hij moet de cel dus ook kleuren als er alleen maar een ' in die cel staat.

Hans

Code:
a1=<>""

Op zich kun je gewoon met de voorwaardelijke opmaak werken.

In de eerste 2 keuzes geef je aan Celwaarde is en de volgende niet gelijk aan en dan het laatste vak typ je:
="" (ofwel het = teken en dan 2x een dubbele quote).

Hoi TheM,

Wat jij voorstelt is dus precies wat ik gedaan heb. Maar als je dan een ' in die cel zet, dan wordt hij dus niet gekleurd. Met een willekeurig ander karakter wel. Het probleem is dan dat de conditionele opmaak denkt dat die cel leeg is en formules in mijn makro's wel een cel met inhoud zien. Dat is niet consistent en leidt tot problemen.

Hans

Hoi,

Bij mij werkt hij zó (zie bijlage)

Bijlagen

• ScrnDmp.JPG
    ScrnDmp.JPG
    43,3 KB · Weergaven: 3.480
Hou TeuGem,

Je hebt gelijk, hij kleurt de cel meestal als er iets in staat. Maar helaas niet altijd. als je er een negatief getal in zet, dan is de cel dus niet leeg, maar hij wordt ook niet gekleurd. En ik wil hem altijd kleuren als er "iets" in staat.

Hans.

Beste hahaHans,

Gebruik bij de voorwaardelijke opmaak eens:
Code:
=ISLEEG(A1)=ONWAAR

Groeten,
Richard

Beste Richard,

Je hebt helemaal gelijk. Dat is de oplossing voor mijn probleem. Dank je

Hans

Hoi Wigi,

Die had ik ook al gebruikt, maar als er alleen een quotje in een cel staat, dan telt LENGTE die niet.
Vandaar ISLEEG want die functie 'ziet' het quotje wel.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan