CODserver op internet?

• Onderwerp starter Onderwerp starter joe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joe

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2002
Mijn server op internet?

Dag allemaal!

Ik heb pas een "Private CoD Server" gemaakt door de aanwijzingen op deze link (http://www.epcgaming.com/?id=cod_create) op te volgen. Het viel niet mee :8-0: , maar het is gelukt! :) Met als enig probleem dat ik hem niet in de lijst van servers terug vind. Ik heb wel het "all seeing eye" gedownload en daar zie ik hem wel. Als ik gewoon in Call of Duty "join a game" aanklik vind ik hem wel in de lijst lokale servers maar niet in de lijst internet. :confused:
Weet iemand of de server "gewoon" op internet kan en hoe ik dat dan aanpak?

Groet, Joe.

Laatst bewerkt:
In welke lijst zie de server niet staan?
Die van EPC gaming?
Daar moet je de server aanmelden zodat de site admin jouw server op de site kan zetten.
Denk er wel goed om dat je jou ip adres goed invult en hou je server eerst even online.
De site admin controleerd of de server online is, is ie dat niet, word ie niet toegevoegd op de site.

Of ie zichtbaar is in het spel zelf vraag ik mij af.
Het gaat tenslotten om een privat server.

Wat is je ip-adres?
Wil wel ff kijke of tie werkt :)

he, brrr, wat lastig:confused:
Ik zal even uitleggen wat de bedoeling was.
Ik had in het spel een server aangemaakt voor mij en m'n pals. Op die server kwam iemand die niet eerlijk speelde dus die hebben we eerlijk weggestemd. Vervolgens kwam hij terug om de server op een of andere manier te vergallen ( de hele tijd text door het beeld.) We willen dus IP's kunnen bannen en spelers als hij kicken. Dan heb je een Admin nodig dacht ik. Nu heb ik dus de private server en kunnen mijn pals alleen joinen als ik mijn IP geef. ( te lui voor het ASE weet je nog..) Verder blijft de server nu leeg:( Helaas zijn we met te weinig om onze eigen server te vullen, dus da's een probleem. Hier dus nog een vraagje, is een private server wel de goede oplossing voor ons?
Hij is nog niet geregistreerd bij epcgaming, ik wil eerst graag weten of ik goed doe aan zo'n server.
Wel héél erg bedankt voor je reactie!! Je bent blijkbaar de enige die hier zoveel verstand van heeft!
:thumb:
Vriendelijke groet, Joe.

Dank je, ik weet er iets meer vanaf omdat ik zelf nu al meer dan een jaar zo'n ding run :D :D

Eerst even een aanvulling.
Met privat server op EPC gaming wordt bedoelt, een server die geen cd key controleert.
Deze zal dan vermoedelijk ook niet zichtbaar zijn in het spel zelf.
Om dit 'probleem' op te lossen kun je je servergegevens doorsturen naar EPC zodat deze de gegevens op internet zet en in een textbestandje zodat je ze gemakkelijk in ASE kunt importeren en zichtbaar zijn voor mensen die deze servers zoeken.

Om een server op z'n best te beheren kun je het best een dedicated server maken, welke jij nu hebt gedaan als ik het goed begrijp?
Als de server loopt is alleen de console zichtbaar (zeg maar een box).
Mocht er nu een speler joinen die je liever niet op de server hebt kun je dat op verschillende manieren voorkomen door in de console instructies in te voeren.
Jij bent de admin dus jij beheerd de server dus jij kan dan ook bepaalde mensen kicken door bijvoorbeeld de opdracht clienkick of iets rigoureuzer, ipban uit te voeren.
Op die manier kick je tijdelijk of permanent mensen die je niet op de server wilt hebben.

Je kan in principe dus gewoon je server aanmelden bij EPC.

Als julie te weinig mensen hebben wil ik wel es een keertje meedoen hoor :p

Aha! dus omdat het een crack is, is hij niet te zien in het spel en om toch door andere mensen gevonden te worden bestaat het ASE. Die andere mensen moeten dan echter óók ASE hebben. Dat begrijp ik goed?
Ik heb inderdaad een dedicated server. De console verschijnt inderdaad. Vanuit deze console geef ik dan dus de "commands" en niet die als ik "~" intoets?
Of kan dat gewoon ook?:eek:
Als ik mij dus aanmeld bij epcgaming komen er vanzelf mensen bij? Dan is mijn probleem opgelost! Dan ga ik me NU aanmelden en de jongens overhalen vanavond een spelletje te spelen op onze eigen server. (wel een heel kleintje nog hoor!) :o Als het lukt ben je van harte welkom:thumb: Ik heb het spel echter nog maar 3 weken so please be gentle...:p

Nogmaals erg bedankt voor je hulp!!

:o Lekker snugger!!! De server heet =[SMC]=S.O.B.
Mijn ip is 62.238.247.207:28960
Dat helpt vast.....

Die andere mensen moeten dan echter óók ASE hebben. Dat begrijp ik goed?
Als het txt-bestandje in de ASE geïmporteerd hebben die op EPC gaming staat wel ja.
Ik heb inderdaad een dedicated server. De console verschijnt inderdaad. Vanuit deze console geef ik dan dus de "commands" en niet die als ik "~" intoets?
Nee, met de ~ toets heb je alleen controle over je eigen spel, niet over de server.
Enkele commando's (cvar's) zijn te hier wel te vinden:
http://www.infinityward.com/cod/server commands.html
Ik heb het spel echter nog maar 3 weken so please be gentle...
Ik speel voor de fun hoor, niet om de beste te zijn :D

Heb je server al toegevoegd aan de ASE.
See you on the battlefield :thumb:

Ik zie dat je nog onder versie 1.4 draait.
Als ik jou was zou ik even upgraden naar versie 1.5
Er zijn nog maar weinig mensen die met versie 1.4 spelen

Geweldig! da's allemaal duidelijk:)
Ik zal nog even upgraden, ik dacht dat ik dat al gedaan had. Bedankt voor de tip.;)
En natuurlijk voor al die andere tips!!!
Dit gaat helemaal goed komen.:thumb:

Groetjes, Joe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan