Cola over laptop toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaal1

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Hallo,
Mijn zusje heeft een beetje cola over haar toetsenbord gegooid. Nu doen de volgende toetsen het niet meer:
N B SPACEBAR pijltje op neer rechts ENTER 5 op numpad - op numpad.
Het is een Packetbell.
Is er nog iets aan te doen?
Gr Maurice

Hallo,
Mijn zusje heeft een beetje cola over haar toetsenbord gegooid. Nu doen de volgende toetsen het niet meer:
N B SPACEBAR pijltje op neer rechts ENTER 5 op numpad - op numpad.
Het is een Packetbell.
Is er nog iets aan te doen?
Gr Maurice

Hallo Maurice,

Ik denk dat je een nieuw los toetsenbord moet kopen. Een nieuwe erin zetten kost je meer dan een nieuw los toetsenbord.

Groet

Ja daar dacht ik ook al aan... Maar daar is een laptop natuurlijk niet voor bedoelt. Dan kan ze als ze ergens heen gaat een toetsenbord mee zeulen.

Eerst maar eens even dit:

- wat is: "een beetje" cola?
- is de cola misschien ook in de laptop zelf terecht gekomen?

Ik was er zelf niet bij maar volgens omschrijving zusje:
Naar aanwijzen op het glas bleek het toch wel een half glaasje te zijn.
En het ging echt alleen over het toetsenbord (dus ook er onder enzo...)
Het was trouwens Coca Cola Zero, Great taste, Zero sugar :rolleyes:

Een half glas cola betekent gegarandeerd ook cola in de laptop zelf.....

De ervaring heeft me geleerd, dat het dan binnenkort einde laptop is............

Hetzelfde met koffie, zoeits bij mij ook gebeurd en een paar weken achter elkaar deden de USB poorten het slecht nu niet meer. en hangende toetsenbord. Dus nooit Liquid erover gooien

Alles doet het gewoon op die toetsen na...
En echt een klein glaasje (half). Ik schat zo 1/4 van een blikje cola.

Alles doet het gewoon op die toetsen na...
En echt een klein glaasje (half). Ik schat zo 1/4 van een blikje cola.

Alles doet het nu nog wel ja, de problemen komen echter nog wel helaas....

Probleem is dat er nu nog vloeibare cola in de laptop zit. Die veroorzaakt nog maar minimale schade. Echter, zodra de cola gaat verdampen blijven suiker ed. achter in de laptop. Zodra dit zich ergens aan gaat hechten valt het contact tussen verschillende aansluitingen weg (er zit suiker tussen, waardoor er geen stroom meer doorheen kan), en stoppen dus onderdelen met werken.

Ik zou een backup maken, en de komende paar weken met een los toetsenbord werken (als je dat toevallig hebt staan). Mocht er dan nog niets (ergers) aan de hand zijn kun je gaan kijken naar een nieuw ingebouwd toetsenbord (meestal wel te vinden op ebay), en die erin zetten. Het zou zonde zijn geld aan een nieuwe uit te geven als de hele laptop er toch mee stopt ;)

Helemaal mee eens, ook als het, zoals in dit geval, Cola Zero (dus zonder suiker) betreft.

De andere bestanddelen van de cola gaan genoemd effect veroorzaken.

Daarnaast gaan onderdelen op termijn corroderen en vallen dan uit.

Ik zou zeggen,onderkant open maken,toetsenbord loshalen,en kijken.
Zie je wat,schoonspoelen in lauw water,en goed laten drogen(kijk wat ,en waar vast,Hoe kwam het eruit,,zo moet het er weer in ook.
En moederbord,het zelfde verhaal. Batterijtje los. stekkertjes los.schroeven Mobo los.
warm lauw water spoelen,en met een feun goed droogblazen.
Dan is er nog hoop.

Laatst bewerkt:
Je wilt computeronderdelen met warm/lauw water schoonmaken? Daar zitten evenveel zouten in als in cola, dus een positief effect zal dat denk k niet hebben...
Wellicht dat gedestileerd water zou kunnen, omdat daar geen zouten in zitten, maar ik zou er persoonlijk niet op gokken...

Heb je gelijk in,was het vergeten bij te vermelden.

Ik gebruikte zelf osmose water(aquarium) dat is helemaal ontdaan van alles.

Op Youtube,staat een filmpje om moederborden te herstellen.
Heeft HIJ 7 borden in een ligbad liggen,en maakt ze met de douchekop schoon.
en flink hard.met kraanwater.
daarna fourbist hij ze met een Feun,.
De meeste borden zijn ook met lak bespoten,he! ook de koperbanen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan