Color dialog instellingen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Hallo,

Ik wil graag in mijn vb programma de zelf instelbare achtergrondkleur opslaan in het
register zodat bij de volgende opstart van het programma dezelfde achtergrond kleur is. Ik had al deze code gezien op helpmij en heb het zelf aangepast.
Code:
 My.Computer.Registry.SetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\Cviewer", "backcolor", ColorDialog1.Color)
Alleen hij maakt de map Cviewer en de key backcolor en de waarde word vanzelf aangepast naar de code die u kiest alleen als ik het programma voor de 2de keer start is het gewoon de standaardachtergrondkleur.

alvast bedankt:thumb:

Kleur naar register schrijven:
Code:
My.Computer.Registry.SetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\Cviewer", "backcolor", Me.BackColor.ToArgb)

Kleur van register lezen:
Code:
Me.BackColor = Color.FromArgb(My.Computer.Registry.GetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\Cviewer", "backcolor", SystemColors.Control)) 'SystemColors.Control = default value

Hi ik doe dit altijd met een setting

Code:
 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Me.ColorDialog1.ShowDialog()
        Me.BackColor = ColorDialog1.Color
        My.Settings.color = Me.BackColor
    End Sub

en dit in je form_Load
Code:
  Me.BackColor = My.Settings.color

in je settings maak je dit zie afbeelding

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    29,1 KB · Weergaven: 31
Tsja, je kan dat inderdaad op verschillende manieren doen.

Whatever floats your boat, zullen we maar zeggen. :)

Zo Het Is.
zelf wil ik niet graag in het register werken van daar.
al dat gerommel in het register maakt mijn pc niet sneller.

Laatst bewerkt:
Één zo'n extra sleutel kan geen kwaad lijkt me, alleen als het om veel meer sleutels gaat zou ik inderdaad iets anders dan het register gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan