• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Colummen kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basil

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2000
Waarom kan ik wel met een macro een kolom kopieren maar zodra ik dezelfde code gebruik bij commandbutton werkt het niet meer

zoiets als:
Columns("C:J").Select
Range("C17").Activate
Application.CutCopyMode = False
Selection.Copy
Sheets("Historie").Select
Columns("A:A").Select
Range("A17").Activate
Selection.Insert Shift:=xlToRight

Ik krijg een foutmelding (Methode select van Klasse Range is mislukt) bij de regel
Columns("A:A").Select

Wat doe ik verkeerd??:(

Misschien is het wat duidelijker als ik het bestand erbij voeg.

Wat ik wil is voordat de factuur gewist wordt er een kopie van gemaakt wordt in een andere map. Dit werkt als macro wel maar als ik op de knop WISSEN klik krijg ik een foutmelding. Wie o wie kan mij vertellen waar het mis gaat?

Bijlagen

Afgezien of de Macro goed is zal he kopiëren niet lukken vanwege de vele samengevoegde cellen.

Die samengevoegde cellen zijn ondingen.

Geef verder even een omschrijving wat die "Wissen-macro" precies zou moeten doen.

Hallo Luc,

Wat ik met die wissen macro wil is dat de factuur eerst wordt gekopieerd naar het blad Historie en dat dan de factuur wordt overschreven door de "lege"-factuur uit het blad Model zodat eventuele door de gebruiker gewijzigde cellen weer hersteld worden.

Wat eigenlijk het probleem is dat de code uit een macro niet werkt als ik hem plak in de code van een commandbutton.

Alsvast bedankt voor de moeite.

Groeten Eef

Hallo Luc,

Super!

Dit ziet er heel wat beter uit dan mijn gefreubel.

Ik heb alleen 1 maar en dat is als iemand bij het veld artikelomschrijving niet een artikel uit de tabel gebruikt maar hier zelf een omschrijving intypt (dit zal nu en dan noodzakelijk zijn) dan is de formule verdwenen en deze komt ook niet terug met .clearcontents.

Heb je hier ook nog iets voor?

Ik wacht gespannen af.

Groet, Eef

Hallo Luc,

Zou dit ook altijd kunnen gebeuren. Dus als hij op wissen klikt alles leeggemaakt wordt en de formules automatisch worden teruggezet?

Ik dacht het zelf te kunnen door de code van Formules_Terug achter de code van Historie te plakken maar helaas dit werkt niet.

Groeten Eef

Eef,

In deze Versie is "alle formules terug" opgenomen onder de knop "Wissen" en is ook nog afzonderlijk beschikbaar onder de knop "Formules Terug" , zodat bij een foutje halverwege het invullen van de Factuur er gecorrigeerd kan worden.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan