sanders1969
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 dec 2018
Kan iemand mij helpen om via een knop in een userform de ColumnCount en ColumnWidths te kunnen wijzigen?
In Access gebruik ik de eigenschap: "Rowsource" echter kreeg ik daar een error dus heb ik "even" de additem gebruikt.
Wanneer ik de userform opent krijg ik maar één kolom te zien en staan ze dus onder elkaar ipv 1 en Rekening1 naast elkaar en 2 en Rekening2 naast elkaar
Ik gebruik eigenlijk nooit Excel userforms maar deze klant wil teveel zaken vooraf ingeregeld hebben en niet migreren naar Access ;-( dus moest ik wel.
Ik ben al een tijd online aan het rondkijken maar geen ene code werkt.
Wellicht hebben jullie code liggen wat meteen werkt dan zet ik deze erin.
Of moet ik de combobox een bepaalde instelling meegeven zoals: RowSourceType echter liep deze ook vast toen ik deze probeerde te wijzigen.
Trouwens de rowsource is geen range van een paar cellen en betreft puur waarden die ik via vba erin plaats.
Private Sub CommandButton1_Click()
'Me.ComboBox2.Rowsource="1;Rekening1;2;Rekening2;"
Me.ComboBox2.AddItem "1"
Me.ComboBox2.AddItem "Rekening1"
Me.ComboBox2.AddItem "2"
Me.ComboBox2.AddItem "Rekening2"
Me.ComboBox2.ColumnCount = 2
Me.ComboBox2.ColumnWidths = "500;2000;"
End Sub
In Access gebruik ik de eigenschap: "Rowsource" echter kreeg ik daar een error dus heb ik "even" de additem gebruikt.
Wanneer ik de userform opent krijg ik maar één kolom te zien en staan ze dus onder elkaar ipv 1 en Rekening1 naast elkaar en 2 en Rekening2 naast elkaar
Ik gebruik eigenlijk nooit Excel userforms maar deze klant wil teveel zaken vooraf ingeregeld hebben en niet migreren naar Access ;-( dus moest ik wel.
Ik ben al een tijd online aan het rondkijken maar geen ene code werkt.
Wellicht hebben jullie code liggen wat meteen werkt dan zet ik deze erin.
Of moet ik de combobox een bepaalde instelling meegeven zoals: RowSourceType echter liep deze ook vast toen ik deze probeerde te wijzigen.
Trouwens de rowsource is geen range van een paar cellen en betreft puur waarden die ik via vba erin plaats.
Private Sub CommandButton1_Click()
'Me.ComboBox2.Rowsource="1;Rekening1;2;Rekening2;"
Me.ComboBox2.AddItem "1"
Me.ComboBox2.AddItem "Rekening1"
Me.ComboBox2.AddItem "2"
Me.ComboBox2.AddItem "Rekening2"
Me.ComboBox2.ColumnCount = 2
Me.ComboBox2.ColumnWidths = "500;2000;"
End Sub