columnhead in combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Is het mogelijk om één van de begrippen in de hoofding of de achtergrond ervan in een combobox een andere kleur te geven, zodat deze opvalt.

Ik snap niet wat je bedoelt, vrees ik. Enerzijds omdat we bij ons alleen het woord 'hoofdding' gebruiken (of hoed ;) ) en anderzijds omdat ik niet snap wat je met 'achtergrond in een combobox' bedoelt.

Dit zegt meer, denk ik. De bovenste lijn is de hoofding van een keuzelijst. Deze zou ik in een andere kleur willen zetten. Kan dat?

Hoofding - Hoed.jpg

In mijn Access versie heet dat 'Kolomkop' (of Column heads in het engels). En ik durf te wedden bij jou ook ;). Het helpt behoorlijk als je de officiële benamingen gebruikt in je vraagstelling, want dan snapt iedereen wat je bedoelt. Maar, om op de vraag terug te komen, dat kan dus niet. De kolomkop krijgt dezelfde achtergrond als de hele lijst. Het geselecteerde item is uiteraard wél gemarkeerd in een andere kleur.

Je kunt uiteraard wel een workaround gebruiken die ik zelf ook wel eens toepas: losse labels boven je keuzelijst zetten. Dir. kun je wél naar eigen inzichten opmaken. Hoe ver je daar mee wil gaan mag je dan zelf bepalen, want je kunt de inhoud dynamisch maken (op basis van de keuzelijst) en de label breedte ook laten afhangen van de breedte van de kolommen in de keuzelijst. Zodat, als je de keuzelijst verandert, de labels mee veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan