COM 1 bezet volgens Girotel Zakelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

MvanEijk

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2001
Hallo,

Wie kan mij (opweg) helpen?

PC met WIN XP, extern modem op com 1, modem werkt prima, inbellen met girotel privé werk eveneens prima.
Girotel zakelijk blijft aangeven dat de compoort bezet is.

Hoe kan controleren of dit echt zo is? En als het zo is hoe kan het dan dat girotel prive wel elke keer zonder problemen werkt. In Girotel prive wordt direct verwezen naar mijn moden. En GTZ maakt gebruik van een COMpoort. Overigens in de instellingen is de compoort niet te kiezen, maar dit zou dan ook weer komen doordat de poort bezet is, dit is althans de uitleg van de helpdesk van de postbank. Verder moest ik het zelf maar uitzoeken.

HELP

Het is vrij lang geleden dat ik met een extern modem gewerkt heb.

Misschien de instelling v.h. modem v.w.b. de mode op Duplex-mode te zetten?

Dennis.

Laatst bewerkt:
Ik had dat zelfde probleem.Ik deed dan even de ext.modem opnieuw installeren.
De poort is in bestand instellingen te kiezen

COM1 bezet

Helaas het opnieuw installeren van het modem heeft niets uitgehaald. Ook heb ik GTZ opnieuw geinstalleerd ook dit zonder succes.
Het zou mooi zijn indien er een programma bestaat waarmee ik kan controleren of COM1 bezet is of juist niet.

Probeer het zo eens?
in explorer via extra -> internetopties -> beveiliging -> aangepast niveau: hier kun je java in en uitschakelen

Via Systeem/Hardware/Apparaatbeheer/Poorten/Com/Eigenschappen/Poortinstellingen/Geavanceerd.. kan je zien welke poort bezet is

compoort bezet

Bedankt, het probleem is opgelost. Tijdens de installatie van GTZ stond mijn modem aan waardoor GTZ com1 niet opnam in de configuratieinstellingen. Nadat ik het modem uitgezet heb kon ik de compoort selecteren. Probleem dus opgelost. Wel vreemd trouwens dat een installatie van GTZ daar geen rekening mee houdt. Nergens ook iets te vinden in de help uitleg ook bij de helpdesk wist men dit dus niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan